Hlavní menu:

15.11.2009, autor: KOK, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Areál citylogistiky - oblast Malešice - Hostivař

Areál citylogistiky

Existence kontejnerového překladiště Malešice a jeho další rozšíření o plochy pro umístění areálu citylogistiky a nové napojením na komunikaci Průmyslová či Objízdná v Kyjích je v rozporu s celkovým záměrem přestavbovém území T/11- Malešicko – hostivařská. Tento záměr znamená, spolu s kontejnerovým překladištěm Malešice další těžkou dopravu do již v současné době neúměrně zatíženého Průmyslového polookruhu. Znamenalo by to zejména nadměrné zvýšení provozu na stávajících komunikací a zhoršení životního prostředí v obytné zástavbě na území MČ Praha 14.

Plocha je také zasažena několika vedeními nadřazených systémů technického vybavení. Jde o trojici venkovních stávajícího vedení elektrické energie 110kV, vedení stávajícího vodovodu a radioreléové trasy. Území je také dotčeno okraji ochranných pásem venkovního vedení elektrické energie 200kV a stávajícího vedení vysokotlakého plynovodu. Lokalitou změny prochází celoměstský systém zeleně,

Pro kontejnerové překladiště a areál citylogistiky je potřebné hledat a lokalizovat tato areály na méně exponovaném miste na okraji hl. města, nejlépe však za hranici hl. m. Prahy ve spolupráci s Pražským regionem. Nesoustředit železniční překladiště do jednoho místa, ale najit vhodné lokality na S+J+Z Prahy. Je potřebné omezit v této oblasti logistické areály s velkými nároky na dopravu.

V přestavbovém území T/11- Malešicko – hostivařská je potřebné se soustředit především na eliminaci dopravní poptávky. To znamená nevytvářet zde zdroj ani cíl tranzitní dopravy a nevytvářet nežádoucí dopravní vztahy nevhodně umístěným areálem kontejnerového překladiště a areálu citylogistiky, který klade svou polohou nepřijatelné požadavky na nákladní dopravu.


Zobrazit místo Nový územní plán Praha 14 na větší mapě

Zájem investorů o plochy v této oblasti pro sklady je především pro jejich dostupnost z dálnice D1, D8 a D11 v rozsahu 15 min a proto jsou výhodné především pro těžkou přepravu, která je v této oblasti nežádoucí.

Ke stažení: Areál citylogistiky , 618 kB;
Koncepce dopravy Praha 14, 2 MB

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.
17.11.2009 18:51:37,
Pryč s kontejnery a sklady

Jako by toho už nebylo tady dost. Vzduch se nedá dýchat a na křižovatce Průmyslová x Českobrodská je jedno z nejhorších míst v celé Praze. Do toho další kamiony, které samozřejmě budou jezdit i po jiných silnicích než je Průmyslová.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011