Hlavní menu:

09.09.2019, autor: Časopis Čtrnáctka, kategorie: Coca Cola Kyje

Coca-Cola chce stavět nový sklad. Původní projekt výrazně „zeštíhlel“

Je to zhruba sedm let, co česká pobočka společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko přišla s plánem postavit ve svém kyjském areálu nové skladové prostory. Protože tehdejší projekt pro svou velikost narazil na tuhý odpor nejen místní radnice, české inspekce životního prostředí, ale i občanských sdružení, firma od záměru nakonec ustoupila. v současnosti se k němu vrací, ovšem v diametrálně odlišné podobě. Oproti tomu, jak společnost zamýšlela dříve, má být nový automatizovaný sklad sotva poloviční. Coca-Cola navíc slibuje, že v budoucnu bude chod areálu ovlivňovat okolí ještě méně než v současné době.

„Rozšíření skladu městská část podmiňuje mimo jiné tím, že dopady provozu a dopravní obsluhy areálu na okolí musí být i po dokončení nového skladu minimální, respektive menší než v současnosti. Z dosavadních jednání vyplývá, že Coca-Cola naše požadavky respektuje, což je oproti dřívější situaci výrazný pokrok. Samozřejmě je teď nutné hlídat, aby sliby byly dodrženy,“ říká starosta Prahy 14 Mgr. Radek Vondra, do jehož gesce spadá územní rozvoj městské části.

Víceméně pozitivně aktuální projekt vnímá i architekt Prahy 14 Ing. arch. Milan Veselý. „Samozřejmě by bylo lepší, kdyby na místě nové haly vznikl park nebo jakákoliv ‚zelená‘ plocha, ale je třeba respektovat územní plán, který historicky s touto plochou počítal pro nerušící výrobu. Mělo a má to svou logiku, protože do trojúhelníku mezi dvě železniční trati je například obytná výstavba nevhodná. Dnešní návrh nové haly beru jako přijatelný kompromis,“ uvádí architekt Veselý.

Nový sklad má nahradit externí sklady v Horních Počernicích, eliminuje se tak zbytečná kyvadlová doprava mezi těmito budovami a kyjským areálem. „Co se týká dopravy, městská část zároveň požaduje dodržování vymezených tras pro nákladní vozidla, která do areálu přijíždějí i pro ta, co z něj vyjíždějí. Musí být dodrženo již dříve zavedené opatření stanovující, že na ulici Českobrodskou v úseku od Travné k vjezdu do závodu nesmí vjet vozidla nad 3,5 tuny,“ doplňuje místostarosta Prahy 14 Ing. Petr Hukal, který má dopravu v městské části na starosti.

Coca-Cola také přislíbila spolupracovat na úpravě veřejného prostoru ve svém okolí včetně současného napojení na Českobrodskou ulici. „Dále uvedla, že se zapojí do přípravy cyklostezek podél současných železničních tratí směrem do centra okolo závodu,“ říká místostarosta Hukal.

Coca-Cola v návrhu počítá i s omezením hlučnosti závodu – a to nejen tím, že „odpadnou“ vozy pendlující mezi Kyjemi a Horními Počernicemi. Projekt obsahuje záměr na instalací akustických zástěn, tlumičů hluku na výdechy vzduchotechniky a další protihluková opatření.

Původně Coca-Cola plánovala postavit téměř 40 metrů vysokou halu o rozloze větší než fotbalové hřiště. „Nové vedení firmy začalo v první řadě s komunikací s městskou částí a přijalo všechna naše doporučení. Pochopilo, že továrna je součástí našeho města, se kterým se musí sžít a nikoliv ho poškozovat. Výsledkem je hala vysoká jako ty současné a vedle mnoha dalšího, co už zaznělo, například i kvalitní návrh parkových a přírodních ploch od zahradních architektů či ozelenění fasád popínavými rostlinami tak, aby areál co nejvíce zapadl do krajiny a do města,“ vysvětluje architekt Veselý. Projekt je v současné době ve fázi posuzování, respektive ve fázi vyhodnocování vlivu na životní prostředí (EIA).

» Přejít na článek Coca-Cola chce stavět nový sklad. Původní projekt výrazně „zeštíhlel“ na webu https://www.praha14.cz.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.
02.12.2019 15:45:50, Občan Hostavic
Pevně věřím, že si městská část P14, bude stát za podmínkou, kterou vyžadovala při jednání s Coca Colou ve spojení s rozšířením skladu.

Pevně věřím, že si městská část P14, bude stát za podmínkou, kterou vyžadovala při jednání s Coca Colou ve spojení s rozšířením skladu.

citace z článku: „Rozšíření skladu městská část podmiňuje mimo jiné tím, že dopady provozu a dopravní obsluhy areálu na okolí musí být i po dokončení nového skladu minimální, respektive menší než v současnosti. Z dosavadních jednání vyplývá, že Coca-Cola naše požadavky respektuje, což je oproti dřívější situaci výrazný pokrok. Samozřejmě je teď nutné hlídat, aby sliby byly dodrženy,“ říká starosta Prahy 14 Mgr. Radek Vondra, do jehož gesce spadá územní rozvoj městské části."

Protože v dokumentu co je ze dne 29.10.2019 od magistrátu Prahy:
(MHMP 2196060/2019 - S-MHMP 1395180/2019 OCP) Rozhodnutí - Závěr zjišťovacího řízení

je na straně 34, napsáno následující:

"V souvislosti s provozem navrhovaného záměru dojde k navýšení vyvolané dopravy – o 43 lehkých nákladních vozidel, 17 kamiónů a 45 osobních automobilů. Počet parkovacích stání ani dopravní napojení do areálu se nemění. Nejbližší obytná zástavba se nachází ve vzdálenostech 160 m až 200 m."

https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1094

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011