Lidé diskutovali o malešickém překladišti
Anketa
Náměstkyně primátorky a radní hlavního města Prahy pro oblast územního rozvoje Petra Kolínská si v Malešicích osobně prohlédla prostory, o kterých se uvažuje jako o novém železničním kontejnerovém překladišti. Tento projektový záměr však narazil na ostrý odpor místních obyvatel, kteří se obávají především neúnosného nárůstu kamionů v okolí uvažovaného nákladového terminálu.
Kontejnerové překladiště ze železniční na kamionovou dopravu by mělo být vybudováno v prostoru mezi malešickou teplárnou a spalovnou odpadů. Hlavním cílem návštěvy náměstkyně primátorky Petry Kolínské za účasti zástupců investora stavby, Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy a občanů, kteří proti malešickému terminálu protestují, bylo osobní seznámení se s konkrétní situací přímo na místě.
"Já jsem pozvala místní občany na tuto procházku proto, abychom si mohli přímo na místě ukázat, jak tady ta lokalita vypadá, jak daleko jsou ty obytné domy od toho záměru na překladiště," řekla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hl. m. Prahy. Proti záměru postavit v prostoru za malešickou teplárnou obří nákladový železniční a kamionový terminál ostře protestují místní občané. Ti se obávají neúnosného nárůstu především kamionové dopravy, nepřetržitého i nočního provozu překladiště a tím i světelného smogu a hluku.
"Bavíme se tady o projektu, který je pro dálkovou dopravu. Tato komponenta v Praze podle mého názoru nemá co dělat, to je věc, která může být kdekoliv jinde v republice, slouží opravdu pouze pro dálkovou dopravu mezi přístavy," řekl Martin Pavlačka, občan MČ Praha 10.
"MČ Praha 10 od roku 2005 neustále říká, že zde překladiště nechce. Na jedné straně máme spalovnu, z druhé strany je teplárna," řekl Bohumil Zoufalík, radní MČ Praha 10.
"Dle závěru a vyhodnocení procesu EIA bude výsledek. Teď jsme se bavili o tom, že jsou požadované ty varianty, které mají být zpracované. To platí," řekl Vladan Hodek, zástupce investora Rail Cargo Austria.
"Zaznělo, že investor v rámci těch variant měl zpracovat i tzv. nulovou variantu, tzn. že ji bude zpracovávat také?" "S nulovou variantou musí počítat," řekl Vladan Hodek.
"Já věřím, že ta nulová varianta může ukázat to, že tento záměr sem nepatří," řekl Milan Maršálek, zastupitel MČ Praha 10. Zatím tedy není stále jasné, zda malešické překladiště skutečně vznikne. Rozhodující při tom bude, jak dopadne připomínkové řízení v rámci studie dopadů na životní prostředí - tzv. EII a také to, v jaké podobě hlavní město připraví koncepci pražské city logistiky.
» Přejít na článek Lidé diskutovali o malešickém překladišti na webu http://prahatv.eu.
Kontejnerový terminál Malešice
Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.
Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.
Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.
Diskuzní fórum
Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.