Hlavní menu:

03.11.2016, kategorie: Doprava - Kyje nad rybníkem

Parkování v Praze 14: ulice praskají ve švech, podzemí je prázdné

Zaparkovat na Černém Mostě nebo Lehovci je někdy téměř nadlidský výkon. Ulice jsou plné aut a množí se přestupky. Míst k parkování je ale přitom dost - v podzemí. O parkování v podzemí nemají ale řidiči zájem.
KDE PARKOVAT. Umístěni podzemních garáži - A, A1, B,C, ET F/G, I, H jsou názvy podzemních garáži

Zaparkovat na Černém Mostě nebo Lehovci je někdy téměř nadlidský výkon. Ulice jsou plné aut a množí se přestupky. Míst k parkování je ale přitom dost - v podzemí. O parkování v podzemí nemají ale řidiči zájem.

Praha 14 - „Početní stav parkovacích míst, zejména na sídlišti Černý Most na Praze 14, je i přes výstavbu podzemních garáži i nadále neuspokojivý, neboť počet vozidel v této lokalitě neustále roste. Podílí se na tom výstavba nových bytů, rostoucí počet vozidel v rodinách, podnikání v bydlišti a v poslední době i rozšíření parkovacích zón v centru města," uvedla Dana Hetzlová, ředitelka Obvodního ředitelství MP Praha 14. „Problémem zůstává nekázeň některých řidičů, pramenící ze skutečnosti, že parkovací místa v podzemních garážích jsou zpoplatněna, a tak se snaží parkovat v rozporu s platným dopravním značením," dodala. A její slova potvrzuje i místostarosta Jiří Zajac (ODS); „Řidiči místo toho, aby za parkování zaplatili a svůj vůz nechali v krytých a hlídaných garážích nedaleko metra, raději krouží ulicemi a potom svůj vůz nechají třeba i na zákazu zastavení, kde riskují pokutu, která je ve výsledku vyjde dráž než měsíc parkování v podzemní garáži," řekl.

Podzemní garáže jsou nevyužité až z 60 procent. Chyba je ale možná i v malé informovanosti řidičů - řada podzemních garáží vznikla společně se stavbou nových domů, a parkovací stání tak byla primárně určena pro obyvatele nových domů, ti je ale nezaplní a stání tak mohou využit i řidiči, kteří v daných domech nebydlí. Garáže ale na první pohled působí jako soukromé, cedule, které řidiče informují, že mohou v garážích zaparkovat, jsou vidět na poslední chvíli a řada řidičů vlastně ani neví, kde podzemní garáže hledat. Radnice čtrnácté městské části se jim ale snaží vyjít vstříc. Nízkou cenou za parkování chce nalákat do garáži především mimopražské řidiče, kteří svá auta nechávají v okrajových částech Prahy a do centra pokračují městskou hromadnou dopravou.

„Stanovili jsme novou cenovou politiku a zavedli nový model parkování za cenu 150 korun týdně (pouze všední dny), což je alternativa k P+R, takže v přepočtu za 30 korun denně může kazety zaparkovat v hlídaných garážích v dosahu metra a odjet podle potřeby, a nikoli jen v určený čas jako na P+R. Pro naše občany v okolí pro celoroční parkování zavádíme nový systém slev, za doporučení a za platbu na rok, kdy se místo tisícovky za měsíc mohou dostat až na cenu 600 korun měsíčně," popsal Jiří Zajac.

Ke stažení: KDE PARKOVAT. Umístěni podzemních garáži - A, A1, B,C, ET F/G, I, H jsou názvy podzemních garáži, 140 kB

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011