Po letech konečně dostaví Vysočanskou radiálu
S tříletým zpožděním oproti původním termínům by měla být letos konečně dostavěna Vysočanská radiála na severovýchodě Prahy. Mělo by se tak ulevit zejména oblastem Vysočan, Hloubětína a Kyjí, které jsou přidušené desetitisíci vozy, které tudy den co den projíždějí.
Silnice je kromě prostřední části téměř hotova. Postaven je například most s křižovatkou u Kbelské ulice, mimoúrovňová křižovatka s ulicí Budovatelskou či most přes železniční trať u Satalic.
Prozatím ale stále platí, že tisíce lidí musejí snášet více než 70 tisíc vozů denně, které projíždějí ulicemi Kbelská, Poděbradská, Chlumecká. „Už by to však dlouho nemělo trvat. Zrovna minulý týden jsem se byl na stavbě podívat a práce jsou v plném proudu. Do konce stavební sezony respektive do konce roku by mělo být vše hotové a radiálu bychom chtěli zprovoznit,“ potvrdil v úterý Pražskému deníku radní hlavního města pro oblast dopravy Radovan Šteiner (ODS).
Podle jeho slov je zajištěné i financování stavby, která je rozpočtově pokryta.
Pozemky už mají
Stavbu radiály zásadně pozdržely spory o část pozemků, u nichž má komunikace vést. „To se nám podařilo vyřešit, takže dokončení již nic nebrání,“ doplnil Šteiner.
Radiála bude po svém dokončení dlouhá 5,6 kilometru a propojí Vysočany, Hloubětín, Černý Most, Satalice a napojí se na Pražský okruh.
Později by měla Vysočanská radiála pokračovat směrem do centra, kde by se měla napojit na Městský okruh (pravděpodobně v ulicích Čuprova a Sokolovská), který zde zatím není hotov. Nyní se staví zmíněný 5,6 kilometru dlouhý úsek a délka dalšího má být 3,5 kilometru.
Rozestavěná je také Radlická radiála na opačné straně metropole. Již dříve zprovozněná část je známá jako Rozvadovská spojka. Dokončena je zhruba polovina komunikace, tedy přes pět kilometrů, jež vede od dálnice D5 do Stodůlek, chybí ještě 5,5 kilometru ze Stodůlek do Zlíchova. „Dokončení Radlické radiály je otázkou financí, které zatím na tuto akci nejsou k dispozici, což je logické, ve chvíli kdy pokračujeme s výstavbou tunelového komplexu Blanka, který stojí zhruba 22 miliard korun,“ konstatoval David Vodrážka (ODS), předseda dopravního výboru zastupitelů hlavního města a starosta Prahy 13. Poslední termíny počítaly s dokončením Radlické radiály v roce 2015.
Kromě dvou rozestavěných jsou dnes v Praze v provozu další čtyři radiály, jmenovitě Chuchelská na jihu, Chodovská na jihovýchodě, Štěrboholská na východě a Prosecká na severu města. Všechny mají za úkol urychlit cestu do centra Prahy a propojují či v budoucnu propojí Pražský okruh s Městským okruhem.
» Přejít na článek Po letech konečně dostaví Vysočanskou radiálu na webu http://prazsky.denik.cz/.
Diskuzní fórum
článek z 6.11.2010
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/vysocanska-radiala-letos-v-prov20101106.html