Hlavní menu:

19.01.2011, autor: KOK, kategorie: EIA

Podány připomínky k záměru EIA na parkoviště v Lednické ulici

Podány připomínky k záměru EIA na parkoviště v Lednické ulici

Kyjský občanský klub podal vyjádření k dokumentaci pro záměr „Zřízení parkovacích stání v ulici Lednické Praha 14 – Kyje“. Problém je především v umístění parkoviště na plochu určenou pro tratě a zařízení železniční dopravy, kde je možné umístit na základě výjimky pouze parkoviště P+R.

Obsahem připomínek je upozornění na rozpor stavby s územním plánem. Dle platného územního plánu je na ploše DZ (tratě a zařízení železniční dopravy, nákladní terminály) možné umístit parkoviště P+R a to pouze jako Výjimečně přípustné funkční využití.

V předložené dokumentaci je parkoviště P+R (Park and Ride – zaparkuj a jeď) nejasně deklarované a v dokumentu je uváděno, že nová parkovací stání v Lednické ulici jsou dopravní stavba sloužící k odstavení osobních automobilů pro potřeby kulturního domu v ulici Šimanovské.

Navržené parkoviště navíc nemá parametry požadované pro tento typu parkoviště. Parkoviště Park and Ride (P+R) musí být například hlídaná. Tato parkoviště mají také obsahovat parkoviště (B+R) Bike and Ride, které mají být krytá a umístěna co nejblíže k přestupu na veřejnou hromadnou dopravu.

Železniční zastávka Praha - Kyje leží na významné železniční trati číslo 011 Praha – Kolín a její funkce přestupního dopravního terminálu se, zejména po provedení rekonstrukce, zvyšuje. Zejména také po zavedení midibusové linky č. 296, která má přímou návaznost na tuto zastávku.

--------

Železniční trať prochází Kyjemi už od roku 1845, zastávka zde však byla zřízena až v roce 1892. Tehdy zde stavěl pouze jeden zastávkový vlak denně v každém směru. Postupně počet zastavujících vlaků v Kyjích vzrůstal, ale aby zde stavěly všechny, jako je tomu dnes, nebylo dlouho běžné.

Nejvýraznější změnou bylo ztrojkolejnění dvoukolejné trati, její nový povrch a také protihlukové stěny. Rozpadající přístřešek zastávky Prahy Kyje byl nahrazen prosklenou čekárnou. Byly vybudovány nové přístupové chodníky a nástupiště, staniční rozhlas a digitální informační systém pro cestující. Podchod u kyjské zastávky je vybaven plošinou pro vozíčkáře.

Provoz je nyní zabezpečen výhradně moderními jednotky řady 471 City- Elefant. Dále také došlo k posílení dopravy do Úval přímými vlaky linky S7 z Berouna. Nyní je tak přímé spojení východní části Prahy s jihozápadní částí města (Smíchov, Radotín). Ve špičkách pracovního dne tak jezdí vlaky linek S1 a S7 v souhrnném intervalu 15 minut. V současné době lepší spojení do centra města než železniční v Kyjích neexistuje. Cesta autobusem a metrem, resp. autobusem a tramvají nenabízí podobnou jízdní dobu ani srovnatelné pohodlí.

Ke stažení: Lednicka_01-1.gif, 179 kB;
Lednicka_03-1.gif, 765 kB

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011