Hlavní menu:

10.01.2020, autor: MF Dnes , kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Praha je proti návrhu překladiště v Malešicích

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (36%)
 
Souhlasím (32%)
 
Je mi to jedno (32%)
 
Praha je proti návrhu překladiště v Malešicích

PRAHA Hlavní město nesouhlasí s navrženou podobou železničního překladiště v Malešicích, kde by se podle plánů firmy Rail Cargo Group mělo překládat zboží z vlaků do kamionů.

Podle Prahy by měl investor předložit variantu takzvaného centra city logistiky, kdy by se zboží překládalo jen do dodávek a pouze pro zásobování hlavního města. Vyplývá to z vyjádření magistrátu pro proces hodnocení záměru na životní prostředí (EIA), které včera zaznělo na veřejném projednání plánu.

Kamiony, nebo jen dodávky?

Vyjádření Prahy na jednání za primátorova náměstka Petra Hlubučka (STAN) přečetla Zuzana Rákosníková z Institutu plánování a rozvoje (IPR). Podle magistrátu současný záměr představuje neodůvodněně velkou zátěž pro okolí a obyvatele a není ani kompenzována zlepšením zásobování, které by mohlo zlepšit právě centrum city logistiky. Nynější záměr počítá s tím, že kamiony z překladiště budou zásobovat skladové zóny za Prahou, takže zásobování metropole podle magistrátu překladiště nezlepší

.

Město vycházelo ze studie zásobování, kterou IPR přednedávnem dokončil. Zástupci investorské firmy na jednání uvedli, že studii city logistiky obdrželi teprve před několika dny a podle jejich názoru z ní vyplývá spíše to, že vybudování centra by bylo zbytečně nákladné a neúčelné. Jejich záměr podle nich není se studií v rozporu.

Gerhard Kratochwil z Rail Cargo Group dodal, že s předpokládaným růstem počtu obyvatel bude nutné posílit zásobování Prahy, které je dnes na hraně kapacity. Alternativou k železnici je pak podle něj pouze zvyšování kamionové dopravy na dlouhé cesty. Doplnil, že v Praze jde podle něj těžko hledat jiné vhodné pozemky, a to i s ohledem na to, že malešické jsou pro překladiště určeny územním plánem.

Terminál má vzniknout na okraji průmyslové zóny na rozhraní Malešic, Hrdlořez a Hloubětína. Společnost by stavbu chtěla podle dokumentace pro EIA zahájit v roce 2023 a dokončit o dva roky později.

Proti projektu se staví Praha 10. Podle tamních politiků jde území rozvojovou oblastí vhodnou pro vznik částečně obytné zóny. Proti jsou i radnice deváté a čtrnácté městské části, obávají se zejména zhoršení dopravní situace.

V územním plánu je lokalita pro železniční terminál v Malešicích rezervována od roku 1964. Aktuální návrh počítá s rozlohou téměř 75 tisíc metrů čtverečních, dvěma jeřáby na manipulaci s kontejnery, čtyřmi železničními kolejemi a umístěním až 900 kontejnerů. Za 24 hodin by měl terminál odbavit tři vlakové soupravy. (ČTK)

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011