Připomínka KOK - Rozvojová plocha – lokalita 580 / Malešická průmyslová oblast - kontejnerový terminál
Anketa
Text vyjádření
Nesouhlasíme s vyznačením rozvojové plochy 414/580/5223 o rozloze 272660 m2, která má stanovený typ struktury areálu produkce a produkční způsob využití. Zároveň tato rozvojová plocha nemá stanoveny žádné individuální regulativy míry využití.
V rozvojové ploše jsou umístěny nové zařízení pro železniční dopravu 630/580/1003 City-logistický terminál Praha-Malešice – návrh a 630/580/1060 Odstavné koleje Teplárna – návrh, které jsou zároveň stanoveny jako veřejně prospěšné stavby dopravní infrastruktury.
Nesouhlasíme s vymezení plochy 414/580/5223 pro nové zařízení pro železniční dopravu 630/580/1003 City-logistický terminál Praha-Malešice. Požadujeme zrušit vymezení plochy pro City-logistický terminál Praha. Vymezení překladiště je nekoncepční, neřeší složitou dopravní situaci, zvyšuje další, zejména dopravní zátěž pro okolí a obyvatele.
Zdůvodnění
Nesouhlasíme s vyznačením rozvojové plochy 414/580/5223 o rozloze 272660 m2, která má stanovený typ struktury areálu produkce a produkční způsob využití. Zároveň tato rozvojová plocha nemá stanoveny žádné individuální regulativy míry využití.
Zmax: nestanovuje se (Koeficient maximálního zastavění budovami)
Zz: nestanovuje se (Koeficient základního zastavění budovami)
Vz: nestanovuje se (Koeficient základní podlažnosti)
Výšková regulace 4 je stanoveny v západní části rozvojové plochy
V rozvojové ploše jsou umístěny nové zařízení pro železniční dopravu 630/580/1003 City-logistický terminál Praha-Malešice – návrh a 630/580/1060 Odstavné koleje Teplárna – návrh, které jsou zároveň stanoveny jako veřejně prospěšné stavby dopravní infrastruktury.
Jedná se o rozsáhlý zábor vymezený v zastavitelné rozvojové ploše s produkčním využitím. Součástí plochy, v které se nachází logistický terminál je i stavba dopravní infrastruktury 630/580/1060 Odstavné koleje Teplárna, sloužící pro odstavy železničních vozidel a související provozní základny. Vzhledem k tomu, že rozvojová plocha 414/580/5223 o rozloze 272660 m2 nemá stanoveny žádné individuální regulativy míry využití ani umístění nebo stanovený podíl jednotlivých využití 630/580/1060 Odstavné koleje Teplárna / 630/580/1003 City-logistický terminál Praha-Malešice.
Požadujeme, aby územní plán Prahy, ani žádná jiná územně plánovací dokumentace neobsahovaly připravovaný areál city-logistiky v lokalitě 580 / Malešická průmyslová oblast. Navrhované vymezení 630/580/1003 City-logistický terminál Praha-Malešice – návrh požadujeme již nevymezovat.
Kontejnerové překladiště Malešice, jeho další rozšíření o plochy pro umístění areálu citylogistiky a napojením na komunikaci Průmyslová či Objízdná v Kyjích je v rozporu s celkovým záměrem v této oblasti.
Záměr na umístění areálu city-logistiky a kontejnerového terminálu znamená zavedení další těžké automobilové a kamionové dopravy do již v současné době neúměrně zatíženého Průmyslového polookruhu. Znamenalo by to zejména nadměrné zvýšení provozu na stávajících komunikací a zhoršení životního prostředí v obytné zástavbě na území MČ Praha 14.
Pro kontejnerové překladiště a areál city-logistiky je potřebné hledat a lokalizovat jiné vhodné plochy na méně exponovaném místě na okraji hl. města, nejlépe však za hranici hl. m. Nesoustředit železniční překladiště kamiónů a city-logistického centra do jednoho místa, ale najít různé vhodné lokality. V této oblasti je potřebné omezit logistické areály s velkými nároky na dopravu.
Požadujeme nevytvářet zde zdroj ani cíl tranzitní dopravy a nevytvářet nežádoucí dopravní vztahy nevhodně umístěným areálem kontejnerového překladiště a areálu city-logistiky, který klade svou polohou nepřijatelné požadavky na nákladní dopravu.
Požadované funkce je schopen zabezpečit již fungující kontejnerový terminál Praha-Uhříněves, který slouží jako překladiště kontejnerů v železniční a kamionové dopravě. Je vlastní vlečkou napojen do dvou míst v železniční stanici Praha-Uhříněves na IV. tranzitním koridoru. Jedná se o největší kontejnerové překladiště společnosti Metrans ve střední Evropě.
Překladiště se nachází v místech bývalého areálu Stavoservisu. Ještě v roce 2000 bylo toto překladiště s kapacitou 3000 TEU třetím největším v Česku, předčila jej překladiště firmy ČSKD-Intrans Brno-Horní Heršpice a Praha-Žižkov. Od té doby byla kapacita uhříněveského areálu zvýšena asi na pětinásobek a je tak jedním z největších vnitrozemských terminálů v Evropě. Železniční provoz v terminálu je nepřetržitý, kamionový provoz pouze v denních hodinách (7 – 21:30 hodin). Ucelené vlaky jezdí především v relacích do námořních přístavů Hamburk (několik vlaků denně) a Bremerhaven (několik vlaků týdně).
Ke stažení: Připomínky Kyjského občanského klubu k návrhu upraveného Metropolitního plánu na Praze 14 (rok 2025)
- Připomínky Kyjského občanského klubu k návrhu upraveného Metropolitního plánu na Praze 14 (rok 2025), 2 MB
- Výšková regulace mezi ulicemi Broumarská a Vajgarská, 160 kB
- Přestavba vedení 200 kV na 400 kV od rozvodny Malešice, 142 kB
- Výšková regulace u kostela sv. Bartoloměje, 155 kB
- Rekreační plocha u Kyjského rybníka, 152 kB
- Výšková regulace v Metropolitním plánu, 182 kB
- Vyznačení nemovitých kulturních památek, 189 kB
- Posun železniční zastávky Praha-Kyje, 157 kB
- Výšková regulace v lokalitě 582 / Za Kyjemi, 199 kB
- Rozvojová plocha – výšková regulace – lokalita 143 / Hutě, 203 kB
- Rozvojová plocha – lokalita 306 / Kyje, 143 kB
- Rozvojová plocha – lokalita 143 / Hutě, 159 kB
- Lokalita 582 / Za Kyjemi – Rozšíření o tři produkční rozvojové plochy, 133 kB
- Cyklistická a pěší doprava, 190 kB
- Lokalita 582 / Za Kyjemi – Transformace celého území, 198 kB
- Rozvojová plocha – lokalita 580 / Malešická průmyslová oblast - kontejnerový terminál, 181 kB
Metropolitní plán 2025 - PRAHA
Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) předal magistrátu návrh Metropolitního plánu. Dokument bude možné 3. 12. 2025 připomínkovat. Doporučený termín pro podání připomínek je 20. 11. 2025.
Zde je seznam významných lokalit, kterých se Metropolitní plán na území Prahy 14 týká.
Diskuzní fórum
Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.
