Starosty vozí nejčastěji Škoda Superb
Kdyby se starostové dvaadvaceti velkých městských částí a pražský primátor sjeli se svými služebními auty na jednom parkovišti, vypadalo by to tam jako na srazu vozů značky Škoda Superb. MF DNES ve vlastním průzkumu zjistila, že limuzínu mladoboleslavské automobilky používá při své práci třináct starostů z dvaadvaceti. Plus primátor Pavel Bém. Další tři starostové se nechávají vozit typem Octavia a jen dva nemají limuzíny - fabiemi jezdí Ivan Liška z Prahy 20 (vůz je jeho soukromý) a Jitka Synková z Prahy 17.
Kdyby se starostové dvaadvaceti velkých městských částí a pražský primátor sjeli se svými služebními auty na jednom parkovišti, vypadalo by to tam jako na srazu vozů značky Škoda Superb. MF DNES ve vlastním průzkumu zjistila, že limuzínu mladoboleslavské automobilky používá při své práci třináct starostů z dvaadvaceti. Plus primátor Pavel Bém. Další tři starostové se nechávají vozit typem Octavia a jen dva nemají limuzíny - fabiemi jezdí Ivan Liška z Prahy 20 (vůz je jeho soukromý) a Jitka Synková z Prahy 17.
Jen tři starostové z dvaadvaceti používají vozy zahraničních automobilek: Tomáš Chalupa z Prahy 6 má od roku 2006 služební VW Passat, který používá i v soukromí. Každý měsíc se mu kvůli tomu na výplatní pásce zvyšuje mzda o daň odpovídající zdaňovanému procentu pořizovací ceny auta. Dalšího „cizince“ najdeme u Pavla Žďárského z Prahy 19, který také jezdí VW Passat, ovšem o rok mladším. Ale třetí uživatel zahraniční značky sáhl na japonskou jistotu - starostka Prahy 2 Jana Černochová si sama řídí služební Nissan Primera.
„Pořizoval se v roce 2009 v bazaru. Jako ojetý se stavem tachometru: 31 454 km za cenu 290 000 korun,“ upřesňuje starostka.
V prosinci najel každý starosta v průměru 1 255 km. Nejvíc měl na tachometru primátor - téměř 3 000 km.
Nejstarší služební auto v hlavním městě má starosta Prahy 5 Milan Jančík. Jeho Superb TDi se kupoval v roce 2002. A překvapivě mu stářím služebního vozu konkuruje primátor Pavel Bém. Toho vozí řidič superbem z roku 2003.
Ale kdyby se průzkum dělal před dvěma lety, zvítězil by Marek Ječmének z Prahy 7. Ten používal sedmnáct let starý Opel Vectra. „Byl bohužel poškozen,“ popsal důvod předloňské výměny za superb mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš.
Naopak novotou nejvíc září auta Mileny Kozumplíkové z Prahy 3, Jana Jarolíma z Prahy 9, Vladislava Lipovského z Prahy 10 a Miroslava Froňka z Prahy 14. Všechny jejich superby byly vyrobené v loňském roce.
Na pomyslný titul Bílá vrána kandiduje v metropoli Ivan Liška z Prahy 20. Fabia, kterou starosta služebně jezdí, je jeho soukromá. A je to jedna z pouhých dvou fabií, ve kterých starosty vídáme. Počernický Liška služební auto nemá a ani o jeho pořízení neuvažuje.
„Pan starosta se přepravuje svým soukromým osobním autem, místostarosta městskou hromadnou dopravou,“ popisuje cestování svých nadřízených vedoucí kanceláře starosty Jolana Lizanová. I Liškovo soukromé auto přitom patří k nejstarším ve vozovém parku pražských starostů - je z roku 2002.
Ale kromě starosty Prahy 20 jezdí často soukromým autem při služebních cestách i starosta Prahy 5 Milan Jančík. Jde o malé autíčko Smart polepené nápisy typu „Pracuji pro městskou část Praha 5“ apod.
Teď v zimě ho v něm ale v zasněžených ulicích neuvidíme. „Pan starosta si nepřezul zimní pneumatiky,“ vysvětluje mluvčí úřadu Radovan Myslík.
Zatímco starostové se nechávají často vozit na jednání řidičem, dvě starostky řídí svá služební auta výhradně samy - Jana Černochová z Prahy 2 a Jitka Synková z Prahy 17.
Nejvíc cestuje Pavel Bém Pohled na tachometry ukazuje, že v průměru najeli vloni v prosinci 1 255 kilometrů. Jakýmsi Emilem Holubem je v tomto směru primátor hlavního města, který nacestoval až 3 000 kilometrů, což je nejvíc.
Má ale silnou konkurenci v Tomáši Chalupovi z Prahy 6 a v Miroslavu Froňkovi z Prahy 14, jejichž vozy najely za prosinec po 2 500 kilometrech. Naopak nejskromněji si počíná již zmíněný počernický starosta Liška, jehož soukromé fabii přibylo v prosinci na tachometru „služebních“ 200 kilometrů.
Malý výzkum MF DNES také ukázal, že starosta Prahy 13 se o své služební auto dost „škrtí“. Zatímco jinde mohou starostovo auto využívat i jiní představitelé městské části (ale nedělají to často), David Vodrážka služební octavii nikomu nepůjčí. „Vozidlo využívá pouze starosta,“ uvedl mluvčí úřadu Samuel Truschka.
Čím jezdí starosta
Praha 1 Filip Dvořák Škoda Superb 2, OTDi (2007) prosinci najel: 287 km | Praha 11 Dalibor Mlejnský Škoda Superb NFD6 (2008) v prosinci najel: 695 km |
Praha 2 Jana Černochová Nissan Primera (2007) v prosinci najela: 1 041 (více než obvykle, protože ujela 750 km doVídně a zpět na jednání Komwag) | Praha 12 Petr Hána Škoda Octavia (2007) v prosinci najel: 600 km |
Praha 3 Milena Kozumplíková Škoda Superb (2009) v prosinci najela: (mluvčí nesdělil) | Praha 13 David Vodrážka Škoda Octavia (2007) v prosinci najel: 1 300 km |
Praha 4 Pavel Horálek Škoda Superb (2007) v prosinci najel: 1 100 km | Praha 14 Miroslav Froněk Škoda Superb (2009) v prosinci najel: 2 469 km |
Praha 5 Milan Jančík Škoda Superb TDi (2002) v prosinci najel: 1 850 km | Praha 15 Jiří Petříš Škoda Superb (2007) v prosinci najel: 1 600 km |
Praha 6 Tomáš Chalupa VW Passat (2006) v prosinci najel: 2 500 km | Praha 17 Jitka Synková Škoda Fabia 6Y Combi (2005) v prosinci najela: 579 km |
Praha 7 Marek Ječmének Škoda Superb (2008) v prosinci najel: 1 494 km | Praha 18 Ivan Kabický Škoda Octavia (2005) v prosinci najel: 610 km |
Praha 8 Josef Nosek Škoda Superb (2006) v prosinci najel: 1 520 km | Praha 19 Pavel Žďárský VW Passat (2007) v prosinci najel: 1 000 km |
Praha 9 Jan Jarolím Škoda Superb (2009) v prosinci najel: 897 km | Praha 21 Andrea Vlásenková Škoda Superb (2004) v prosinci najela: 980 km |
Praha 10 Vladislav Lipovský Škoda Superb (2009) v prosinci najel: 1 800 km | Praha 22 Milan Coller Škoda Superb Ambition (2008) v prosinci najel: 814 km |
Zdroj:
MF DNES - Praha 15. 2. 2010
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=038&r=mfpraha&c=1335929
Diskuzní fórum
Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.