V pondělí zahájena oprava tramvajové trati v Poděbradské ulici
Celkem dva měsíce potrvá oprava tramvajové trati v Poděbradské ulici. Od 1. března do 4. května 2010 bude vyloučen provoz tramvají v úseku Starý Hloubětín – Lehovec v Poděbradské ulici. Dopravní podnik hl. m. Prahy zde vymění stávající konstrukce trati z velkoplošných panelů za klasický kolejový svršek. V uvedeném úseku bude zavedena náhradní autobusová doprava X3. Poděbradské ulice v úseku Průmyslová – Chlumecká se budou týkat také dopravní opatření pro automobilovou dopravu.Zásadním nedostatkem bude to, že štěrkové lože v trati bude otevřené a pouze zastávkách bude mezi kolejnicí u nástupní hrany a nástupní hranou zadlážděn. Určitě i zde by bylo vhodnější využít svršek s travnatým zákrytem okolí kolejnic. Tak jako je to ve Vysočanech na Sokolovské a Českomoravské ulici. Je to estetické a také tento travnatý koberec má podstatný vliv na snížení hlučnosti.
S hlukem, který na Poděbradské ulici přesahuje stanovené limity lze úspěšně bojovat. Lze využít speciální konstrukce tramvajového svršku se štěrkovým ložem v tzv. protihlukové vaně, protivibrační rohože, speciální upevňovadla kolejnic k pražcům, pryžové bokovnice, zatrávnění nebo zadláždění prostoru mezi kolejnicemi. To vše snižuje hluk a vibrace na minimum - uvádí se, že až o 9 dB. Nic z tohoto není na rekonstruované trati použito. Zkušenosti již v Praze jsou i na jiných místech. Například mezi zastávkou Hradčanská a křižovatkou Prašný most a trati Hlubočepy-Barrandov.
Při opravách tramvajové trati plánuje pražský dopravní podnik vyměnit stávající koleje za nové kolejnice typu S49 (bezžlábkové), které se používají především na železnici. Jedním z důvodů je úspora finančních nákladů. Zase jeden z dalších experimentů, protože kola pražských tramvají nejsou na ježdění po nových kolejnicích vhodná. Kvůli železničním kolejím tedy musí navíc DPP pomocí soustruhu změnit tvar kol, jinak podle odborářů hrozí vykolejení. Výměnu celé tramvajové sítě by měla přijít až na 15 miliard korun, další stamiliony si vyžádá úprava kol.
Změny v MHD
Linky číslo 3, 19, 52 a 54 budou ukončeny v obratišti Starý Hloubětín, linka číslo 8 bude ukončena v zastávce Nádraží Libeň. Nástupní a výstupní zastávky náhradní autobusové dopravy X3 Starý Hloubětín budou zřízeny přímo v obratišti tramvají, nástupní a výstupní zastávky Lehovec budou na komunikaci v úrovni tramvajového obratiště. Ostatní zastávky budou umístěny do stávajících zastávek pravidelné autobusové dopravy.
Náhradní noční dopravu zajistí linka 512, která bude prodloužena ze zastávky Lehovec do zastávky Starý Hloubětín. Aby byla zajištěna přestupní vazba na tramvajovou dopravu, bude ve směru do centra upraven jízdní řád této linky a odjezdy se posunou na čas přibližně o 5 minut dříve. Trasy ostatních pravidelných autobusových linek se nemění. Informace jsou k dispozici na webových stránkách Dopravního podniku hl. m. Prahy: www.dpp.cz .
Dopravní omezení na Poděbradské ulici
Během celé akce bude zúžena Poděbradská ulice ve směru z centra ze dvou na jeden jízdní pruh. V termínu od 6. března (od 7.00 hodin) do 10. března (do 18.00 hodin) bude snížen počet řadících pruhů před křižovatkou s Kbelskou ulicí ze tří na dva. V době dopravní špičky proto bude vhodné pro jízdu směrem do centra využít náhradní trasu přes Kolbenovu ulici.
Dále dojde ke krátkodobým uzavřením přejezdů přes tramvajové těleso pro individuální dopravu. Přejezd Slévačská bude uzavřen v termínu od 16. 3. (7:00) do 22. 3. (18:00), přejezdy Chvalská a Hloubětínská od 3. 4. (7:00) do 12. 4. (18:00). Náhradní trasy budou vyznačeny.
Podrobnosti viz dokument:
Investorem a dodavatelem opravy tramvajové trati v Poděbradské ulici je Dopravní podnik hl. m. Prahy.
http://www.ct24.cz/doprava/81826-prazsky-dopravni-podnik-zacne-pouzivat-zeleznicni-koleje/
Blíže viz další články
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041490
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041576
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2009120801
Ke stažení: ovd_rekonstrukce-podebr_040310.doc, 25 kB
Diskuzní fórum
Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.