Vysočanské nádraží čeká rekonstrukce
Optimalizace traťového úseku v délce téměř 15 kilometrů je plánována mezi stanicemi Mstětice a Praha-Vysočany. Na tuto rekonstrukci železniční tratě vydal v prosinci loňského roku Odbor výstavby a územního rozvoje Úřadu MČ Praha 9 územní rozhodnutí.
„Je potřeba zdůraznit, že v případě nádraží Vysočany jde primárně o rekonstrukci kolejové trati, kterou provádí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), což je státní organizace, která má za povinnost hospodařit s železničními dráhami v majetku státu a také plní funkci vlastníka a provozovatele dráhy. Zajišťuje hlavně provozuschopnost, modernizaci každé státní železniční dopravní cesty,“ říká Marek Doležal, místostarosta MČ Praha 9, odpovědný za územní rozvoj.
Plánovaná rekonstrukce trati, jejíž součástí musí být logicky i částečná rekonstrukce nádraží, byla dvakrát veřejně projednávána s občany. První schůzka se konala před necelými dvěma lety. Uspořádala ji radnice Prahy 9 ve spolupráci s Českými drahami a SŽDC.
Pro toto veřejné projednávání byly tehdy sloučeny dvě komise MČ Praha 9 – komise územního rozvoje a komise dopravní. Druhou schůzku organizoval na jaře 2016 Institut plánování a rozvoje (IPR) hl. města Prahy. Probíhala formou procházky, která začínala u podchodu pod kolejištěm nádraží Vysočany. Na schůzce se jednalo především o celkové podobě náměstí OSN a podchod pod kolejištěm nádraží byl nedílnou součástí plánů této rekonstrukce.
Formou veřejné architektonické soutěže by chtěl IPR Praha řešit celkové pojetí nové nádražní budovy ve Vysočanech. Pokud se má Praha vypořádat s problémy s parkováním v rámci celoměstského systému zón placeného stání, musí pro mimopražské najít alternativu v dopravě. A protože kapacita autobusové dopravy již momentálně nestačí, je nutné posílit příměstskou vlakovou integrovanou dopravu. V plánu jsou vlakové intervaly v rozmezí 4–6 minut, budování parkovišť v blízkosti nádraží a tomu musí odpovídat i úroveň nádražní odbavovací haly.
V návrhu nové železniční stanice Vysočany zůstává vnější vzhled portálu bez změn a je začleněn do konstrukce nové fasády odbavovací budovy. Odbavovací prostory, pokladny a sociální zázemí pro cestující jsou umístěny v prostoru části stávajícího podchodu a budou součástí objektu pro odbavení, který bude bezbariérově přístupný cestujícím z ulice Paříkova.
Ke stažení:
Nadtazi_Vysocany_rekonstrukce_01-2.jpg, 137 kB;
Nadtazi_Vysocany_rekonstrukce_02.jpg, 159 kB
Diskuzní fórum
Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.