Hlavní menu:

03.01.2017, autor: KOK, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

KOK podal připomínky k záměru EIA PHA1037 – Terminál Malešice

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m)

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (61%)
 
Souhlasím (17%)
 
 
Překladiště v Malešicích s dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m

Kyjský občanský klub podal nesouhlasné vyjádření k předložené dokumentaci pro záměr EIA PHA1037 „Terminál Malešice“.

Vlastní záměr představuje realizaci kontejnerového překladiště, navrženého společností Rail Cargo Operator – CSKD, včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m).

Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

Společnost METRANS například provozuje srovnatelný kontejnerový terminál v České Třebové (6 průjezdných kolejí, tři portálové jeřáby) a v roce 2014 zde denně odbavila celkem 24 vlaků (celkový překlad na tomto terminálu byl v tomto roce 736 816 TEU (368 408 dlouhých kontejnerů (40stopých po 12 metrech)). Problémem tohoto překladiště je zejména špatná dopravní infrastruktura v okolí překladiště, zvýšený světelný smog a hluk.

ČSKD INTRANS, a. s. mělo na Praha - Žižkov přibližnou plochu překladiště 25000 (m2) a v Malešicích by to mělo být dle záboru přibližná plocha 80000 (m2). Nárůst plochy je tedy více než trojnásobný.

Závěr

Požadujeme provedení celého procesu posouzení vlivů na životní prostředí, dle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů, tohoto záměru v plném rozsahu. Závěr zjišťovacího řízení navrhujeme v tom smyslu, aby byl záměr dále posuzován a Magistrát hl.m. Prahy uložil podle § 7 odst. 5 zák.č. 100/2001 Sb. oznamovateli, aby zpracoval dokumentaci řešení záměru v plném rozsahu kapacity navrhovaného kontejnerového terminálu (počtu obsluhovaných vlaků a vyvolané kamionové dopravy).

Pokud by závěr Magistrátu hl.m. Prahy vyzněl ve smyslu, že záměr nebude posuzován, žádáme o jasně zformulované odůvodnění, které se může stát předmětem přezkumu dle čl. 10a směrnice Rady 85/337/EHS, o posuzování vlivů určitých veřejných a soukromých projektů na životní prostředí, a Aarhuské úmluvy ve Sbírce mezinárodních smluv, částka 53/2004, Sdělení MZV č. 124/2004 Sb.



Související články


Jak buduje Rail Cargo Group kontejnerové terminály v Rakousku?
KOK 24.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Jak-buduje-Rail-Cargo-Group-kontejnerove-terminaly-v-Rakousku.html

Co je to pojem city logistika?
KOK 23.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Co-je-to-pojem-city-logistika.html

Pražský vzduch houstne, smogová situace je i v Malešicích
KOK 21.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Prazsky-vzduch-houstne-smogova-situace-je-i-v-Malesicich.html

Kontejnerový terminál v Malešicích je především velký business pro vlastníka
KOK 12.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Kontejnerovy-terminal-v-Malesicich-je-predevsim-velky-business-pro-vlastnika.html

Přemístit překladiště z Malešic o 1,5 km dál nic neřeší, zní z Prahy 14
iDnes 9.1.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Premistit-prekladiste-z-Malesic-o-1-5-km-dal-nic-neresi-zni-z-Prahy-14.html

Překladiště v Kyjích?
TZ MČ Praha 14, 09.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Prekladiste-v-Kyjich.html

Malešice. Nechtějí tu překladiště
Deník Metro, 5.1.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Malesice-Nechteji-tu-prekladiste.html

Železniční překladiště v Malešicích vadí už třem městským částem: Praze 9, 10 a 14
Blesk 5.1.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Zeleznicni-prekladiste-v-Malesicich-vadi-uz-trem-mestskym-castem-Praze-9-10-a-14.html

Městské části kritizují překladiště v Malešicích. Praha navrhla přemístění
iDnes 6.1.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Mestske-casti-kritizuji-prekladiste-v-Malesicich-Praha-navrhla-premisteni.html

KOK podal připomínky k záměru EIA – Terminál Malešice
KOK, 03.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/KOK-podal-pripominky-k-zameru-EIA-PHA1037-Terminal-Malesice.html

Vánoční "dárek" Malešicím a Praze 10: Překladiště by zatížilo tisíce lidí
NasePraha, 28.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Vanocni-darek-Malesicim-a-Praze-10-Prekladiste-by-zatizilo-tisice-lidi.html

Do Malešic má jezdit sto kamionů denně, místní se to dozvěděli těsně před Vánoci
Lidové noviny, 28.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Do-Malesic-ma-jezdit-sto-kamionu-denne-mistni-se-to-dozvedeli-tesne-pred-Vanoci.html

Obyvatelé Malešic dostali nechtěný vánoční dárek, strach z kontejnerového překladiště
Pražský Patriot, 28.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Obyvatele-Malesic-dostali-nechteny-vanocni-darek-strach-z-kontejneroveho-prekladiste.html

Praha bude mít nový kontejnerový terminál. Postaví ho rakouské státní dráhy
E15, 26.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Praha-bude-mit-novy-kontejnerovy-terminal-Postavi-ho-rakouske-statni-drahy.html

EIA – zjišťovací řízení PHA1037 na umístění kontejnerového terminálu v Malešicích
KOK, 18.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/EIA-zjistovaci-rizeni-PHA1037-na-umisteni-kontejneroveho-terminalu-v-Malesicich.html

Praha 10 odmítá železniční překladiště v Malešicích
Pražský deník 9.11.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Praha-10-odmita-zeleznicni-prekladiste-v-Malesicich.html

Tři vlakové soupravy a 110 kamionů denně. V Malešicích odmítají vznik překladiště
Blesk 9.11.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Tri-vlakove-soupravy-a-110-kamionu-denne-V-Malesicich-odmitaji-vznik-prekladiste.html

Kontejnerový terminál Praha-Žižkov ukončil svou činnost
KOK 10.01.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Kontejnerovy-terminal-Praha-Zizkov-ukoncil-svou-cinnost.html


Ke stažení: Nesouhlasné vyjádření k předložené dokumentaci pro záměr „Terminál Malešice“, 199 kB;
2016_Navrh_kontejneroveho_terminalu_001.jpg, 212 kB;
2016_Navrh_kontejneroveho_terminalu_002-2.jpg, 130 kB

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011