Hlavní menu:

05.01.2017, autor: Jar - Metro, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Malešice. Nechtějí tu překladiště

Projekt kontejnerového terminálu zvedl vlnu nevole. Praze podle místních uškodí.

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (36%)
 
Souhlasím (32%)
 
 
Článek 05.01.2017 v deníku Metro

Prach v ovzduší, hluk a projíždějící náklaďáky. To má podle místních i radnice Prahy 10 přinést plánovaná železniční překladiště kontejnerů v Malešicích.

„Taková zátěž by podle nás měla zásadní negativní vliv na tisíce lidi, kteří v přilehlé oblasti žijí. Navíc máme obavy, že plánovaný rozsah překladiště není ani zdaleka konečný a do budoucna by se mohl areál dál zvětšovat," říká starosta Prahy 10 Vladimír Novák,

Pokud by překladiště v Malešicích skutečně vzniklo, oblastí by každý den projely stovky kamionů. Podle radnice Prahy 10, která se spolu s devátou a čtrnáctou městskou částí proti projektu bouří, to totiž vyplývá z dokumentace rakouského developera Rail Cargo zaslané k připomínkování. Připomínky dotčených městských částí mají doputovat na magistrát dnes.

Podobné překladiště funguje již několik let na území Horních Měcholup a Uhříněvsi, Podle mluvčí Prahy 15 Evy Dvořákové přišlo od místních na překladiště již několik stížností. „Ty zaznamenali zejména v Uhříněvsi. Kritizoval se také velký val, který vznikl jako vedlejší produkt stavby." vysvětluje Dvořáková.

Jar


Projekt zvedl vlnu nevole. Praze podle místních uškodí

Podle čtenáře deníku Metro Martina Pavlečky radnice nedostatečné poukazuji na důležitý fakt: překladiště nemá vůbec sloužit Praze.

„Rail Cargo uvádí na svém webu, že překladiště bude zaměřené na dálkovou dopravu i svozy kontejnerů z Brém a Hamburku, následné roztřídění a rozvoz po silnici a odvoz zpět na sever,“ říká čtenář Metra Martin Pavlečka.

Projekt výstavby a provozu dopravního terminálu předložila společnost Rail Cargo Terminál, což je dceřiná firma rakouské Rafl Cargo, jež patři do konglomerátu rakouského dopravce OOB. Je jí vyjádření se deníku Metro nepodařilo získat.

Praha 10 obdržela dokumentaci o vlivu na životni prostředí 20. prosince.



Související články


Jak buduje Rail Cargo Group kontejnerové terminály v Rakousku?
KOK 24.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Jak-buduje-Rail-Cargo-Group-kontejnerove-terminaly-v-Rakousku.html

Co je to pojem city logistika?
KOK 23.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Co-je-to-pojem-city-logistika.html

Pražský vzduch houstne, smogová situace je i v Malešicích
KOK 21.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Prazsky-vzduch-houstne-smogova-situace-je-i-v-Malesicich.html

Kontejnerový terminál v Malešicích je především velký business pro vlastníka
KOK 12.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Kontejnerovy-terminal-v-Malesicich-je-predevsim-velky-business-pro-vlastnika.html

Přemístit překladiště z Malešic o 1,5 km dál nic neřeší, zní z Prahy 14
iDnes 9.1.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Premistit-prekladiste-z-Malesic-o-1-5-km-dal-nic-neresi-zni-z-Prahy-14.html

Překladiště v Kyjích?
TZ MČ Praha 14, 09.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Prekladiste-v-Kyjich.html

Malešice. Nechtějí tu překladiště
Deník Metro, 5.1.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Malesice-Nechteji-tu-prekladiste.html

Železniční překladiště v Malešicích vadí už třem městským částem: Praze 9, 10 a 14
Blesk 5.1.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Zeleznicni-prekladiste-v-Malesicich-vadi-uz-trem-mestskym-castem-Praze-9-10-a-14.html

Městské části kritizují překladiště v Malešicích. Praha navrhla přemístění
iDnes 6.1.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Mestske-casti-kritizuji-prekladiste-v-Malesicich-Praha-navrhla-premisteni.html

KOK podal připomínky k záměru EIA – Terminál Malešice
KOK, 03.01.2017
http://www.praha14jinak.cz/clanky/KOK-podal-pripominky-k-zameru-EIA-PHA1037-Terminal-Malesice.html

Vánoční "dárek" Malešicím a Praze 10: Překladiště by zatížilo tisíce lidí
NasePraha, 28.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Vanocni-darek-Malesicim-a-Praze-10-Prekladiste-by-zatizilo-tisice-lidi.html

Do Malešic má jezdit sto kamionů denně, místní se to dozvěděli těsně před Vánoci
Lidové noviny, 28.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Do-Malesic-ma-jezdit-sto-kamionu-denne-mistni-se-to-dozvedeli-tesne-pred-Vanoci.html

Obyvatelé Malešic dostali nechtěný vánoční dárek, strach z kontejnerového překladiště
Pražský Patriot, 28.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Obyvatele-Malesic-dostali-nechteny-vanocni-darek-strach-z-kontejneroveho-prekladiste.html

Praha bude mít nový kontejnerový terminál. Postaví ho rakouské státní dráhy
E15, 26.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Praha-bude-mit-novy-kontejnerovy-terminal-Postavi-ho-rakouske-statni-drahy.html

EIA – zjišťovací řízení PHA1037 na umístění kontejnerového terminálu v Malešicích
KOK, 18.12.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/EIA-zjistovaci-rizeni-PHA1037-na-umisteni-kontejneroveho-terminalu-v-Malesicich.html

Praha 10 odmítá železniční překladiště v Malešicích
Pražský deník 9.11.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Praha-10-odmita-zeleznicni-prekladiste-v-Malesicich.html

Tři vlakové soupravy a 110 kamionů denně. V Malešicích odmítají vznik překladiště
Blesk 9.11.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Tri-vlakove-soupravy-a-110-kamionu-denne-V-Malesicich-odmitaji-vznik-prekladiste.html

Kontejnerový terminál Praha-Žižkov ukončil svou činnost
KOK 10.01.2016
http://www.praha14jinak.cz/clanky/Kontejnerovy-terminal-Praha-Zizkov-ukoncil-svou-cinnost.html


» Přejít na článek Malešice. Nechtějí tu překladiště na webu http://www.metro.cz/.

Ke stažení: 5.1.2017 - Deník Metro - článek Malešice. Nechtějí tu překladiště, 104 kB

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.
05.01.2017 15:18:44, Jiří Feřtek
Kontejnerové překladiště nemá přínos pro Prahu

Projekt výstavby a provozu kontejnerového překladiště předložila společnost Rail Cargo Terminál, což je dceřiná firma rakouské Rail Cargo, jež patři do konglomerátu rakouského dopravce ÖBB.
Je to globální operátor, který se snaží mít co nejblíže konkurence (METRANS) svůj terminál, ze kterého by obsluhovali celé Čechy (další terminály mají v Brně, Přerově, Žilině a Košicích).
Potencionální zákazníci jsou firmy, které v Čechách mají propnajaté skladové prostory.

05.01.2017 17:56:38,
Příšernot, pořád to zkouší a zkouší

Před lety získaly kladné rozhodnutí EIA, ale pouze na tři koleje, které byly ještě kratší a kamionů mělo být 110. T byla pouze první etapa!!!!!!

05.01.2017 18:04:10,
Nechci kontejnerové překladiště

Nechci kamióny, hluk, imise, nyvýšení dopravy - Nechci kontejnerové překladiště

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011