Hlavní menu:

26.11.2019, autor: MF Dnes, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Praha 10 chce studii průmyslové zóny a nechce kontejnerový teminál

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (36%)
 
Souhlasím (32%)
 
 
Praha 10 chce studii průmyslové zóny a nechce kontejnerový teminál

MALEŠICE Vedení Prahy 10 chce po hlavním městě zpracování urbanistické studie průmyslové zóny v Malešicích. Magistrát na požadavek přistoupil a studii nechá připravit, představy městské části a magistrátu se nicméně liší.

Zastupitelstvo Prahy 10 včera zároveň jednomyslně odmítlo plán rakouské společnosti Rail Cargo Group v Malešicích vybudovat železniční překladiště, ke kterému bylo nedávno obnoveno řízení o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA).

„Náš pohled na malešickou průmyslovou zónu je ten, že bychom tam rádi viděli smíšenou zónu, tak aby vedle sebe mohly koexistovat bydlení a služby s nerušící výrobou,“ uvedl radní městské části Martin Valovič (ODS). Dodal, že magistrát chce naopak zachovat čistě výrobní funkci.

Radnice už jedná s firmami, které mají v oblasti provozy. Například Pražská teplárenská je podle Valoviče ochotná provozy omezit na desetinu stávající plochy a na zbytku umístit bydlení.

Na základě jednání se zástupci městské části magistrát podle radního slíbil připravit urbanistickou studii oblasti, která bude brát v potaz i záměr nového překladiště. To má vzniknout na pozemcích na okraji průmyslové zóny na rozhraní Malešic, Hrdlořez a Hloubětína a v územním plánu je zakresleno od roku 1964.

Praha 10 proti němu dlouhodobě protestuje. Společnost Rail Cargo Group by stavbu chtěla podle dokumentace pro EIA zahájit v roce 2023 a dokončit o dva roky později. Návrh počítá s rozlohou zhruba 75 tisíc metrů čtverečních, dvěma jeřáby na manipulaci s kontejnery, čtyřmi železničními kolejemi a umístěním až 900 kontejnerů. „Vidíme tuto věc jako velice škodlivou, která ohromným způsobem znepříjemní život místním obyvatelům a zničí velký kus životního prostředí v už tak zasažené oblasti,“ uvedl Valovič. „Je signál, že hlavní město se k tomu také nestaví kladně,“ doplnil předseda výboru městské části pro životní prostředí Milan Maršálek (Vlasta). (ČTK)

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011