01.01.2017 14:53:44
Malešice - návrh kontejnerového terminálu
Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.
Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.
Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m).
Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.
Článek "Malešice. Nechtějí tu překladiště" vydaný 5.1.2017 v deníku Metro
Směřování dopravy ve variantě B s přímým napojením na Průmyslovou ulici - na křižovatce s ulicí Českobrodskou dojde k dopravním problémům - nákladní doprava nemůže jezdit přes Hloubětín a kamiony se musí při nájezdu do kontejnerového terminálu obracet na
Směřování dopravy ve variantě A s přímým napojením na Hedlovu ulici , Tiskařskou a Teplárenskou ulici
Schéma nadřazené komunikační sítě okolo kontejnerového terminálu Malešice
Detail záměru výstavby kontejnerového terminálu Malešice
Ortofotomapa okolí záměru a související volné pozemky
Suspendované částice frakce PM10
Suspendované částice frakce PM10
Detail záměru výstavby kontejnerového terminálu Malešice
Návrh záměru výstavby kontejnerového terminálu Malešice - přehledná situace
Kontejnerový terminál Praha-Uhříněves
Kontejnerový terminál Praha-Uhříněves
Kontejnerový terminál Praha-Uhříněves
Na začátku prosince 2016 bylo po tříleté výstavbě otevřeno nákladové centrum Wien Süd, terminál provozuje společnost Rail Cargo Group .
Umístění kontejnerového terminálu Wien Süd společnosti Rail Cargo Group - schematický plánek dopravních tras
Umístění kontejnerového terminálu Wien Süd společnosti Rail Cargo Group - mapa okolí
Umístění kontejnerového terminálu Wien Süd společnosti Rail Cargo Group - vizualizace překladiště
Kontejnerový terminál Wien Süd společnosti Rail Cargo Group
Společnost Rail Cargo Group - přepravní trasy
Společnost Rail Cargo Group - konterjenrové terminály a terminály ROLA v Rakousku
Návrh přehledného regulačního a zastavovacího plánu pro část území Prahy XI - (Malešice) s přilehlými částmi území Prahy IX - (Hloubětín), Prahy XI (Hrdlořezy) a Prahy XIII - (Strašnice), mezi státními silnicemi Českobrodskou a Černokosteleckou. Revers ne