Hlavní menu:

28.12.2016, autor: Tisková zpráva ÚMČ P10 28.12.2016, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Překladiště by bylo zátěží pro tisíce lidí, upozorňuje Praha 10. Proti developerovi dál bojuje

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (61%)
 
Souhlasím (17%)
 
 
Překladiště by bylo zátěží pro tisíce lidí, upozorňuje Praha 10. Proti developerovi dál bojuje

I přes opakovaný nesouhlas městské části Praha 10 developer pokračuje v přípravě železničního překladiště v Malešicích. Praha 10 jeho vznik dál odmítá a podniká veškeré kroky, které by jeho výstavbě zabránily.

Problém je dlouhodobý a městská část se mu věnuje několik let, během kterých se k záměru vyjadřovali i občané. Jakmile Praha 10 obdržela 20. prosince dokumentaci o vlivu na životní prostředí, bez prodlení reagovala a zahájila okamžitá jednání, do kterých se zapojila i opozice.

„Nevíme, zda se jednalo o shodu náhod nebo záměr, ale tato dokumentace, která má přes tři sta stránek, nám došla dva dny před vánoci. Připomínkovat takto rozsáhlý materiál v tak krátkém čase je složité, ale stále nám dává prostor pro zpracování připomínek a snahu vzniku překladiště zabránit,“ uzavírá vedoucí odboru životního prostředí, dopravy a rozvoje Martin Pecánek.

Městská část Praha 10 musí do 5. ledna zaslat připomínky k možnému vzniku kontroverzního kontejnerového překladiště v Malešicích. Odborníci úřadu městské části v nich upozorňují na rizika, která s sebou projekt nese. „Máme velké obavy, že vznik kontejnerového překladiště by měl velký dopad na životní prostředí v celé oblasti, a to jak z pohledu zhoršení kvality ovzduší, tak z pohledu velkého nárůstu hladiny hluku,“ upozorňuje radní Bohumil Zoufalík (Hnutí pro Prahu 10), který má v gesci územní rozvoj.

Pokud by železniční překladiště v Malešicích skutečně vzniklo, oblastí by každý den projely stovky kamionů, což přiznává i developer v dokumentaci zaslané k připomínkování. Na překladišti by navíc každý den projížděly dlouhé nákladní soupravy, v provozu mezi 6. a 22. hodinou.

„Taková zátěž by podle nás měla zásadně negativní vliv na tisíce lidí, kteří v přilehlé oblasti žijí. Navíc máme obavy, že plánovaný rozsah překladiště není ani zdaleka konečný a do budoucna by se mohl areál dál zvětšovat,“ doplnil starosta Prahy 10 Vladimír Novák (ČSSD).

Městská část odmítá vznik překladiště dlouhodobě, své připomínky vznášela k územnímu plánu i k plánovanému metropolitnímu plánu. I přesto si developer nechal zpracovat dokumentaci o posouzení vlivu stavby na životní prostředí, která je nutným krokem pro vznik samotného překladiště.

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011