Hlavní menu:

17.11.2019, autor: Blesk , kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Překladiště kontejnerů v Malešicích? „Děkujeme, nechceme,“ vzkazuje vršovická radnice

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (35%)
 
Souhlasím (32%)
 
 
Překladiště kontejnerů v Malešicích? „Děkujeme, nechceme,“ vzkazuje vršovická radnice

Problémem, který vibruje děním v Praze 10 už pěknou řádku let, je úvaha o zřízení kontejnerového překladiště v Malešicích. Současné vedení radnice v tomto ohledu navázalo na práci a názory svých předchůdců, kteří jeho zřízení rovněž odmítali. Po téměř třech letech bylo proto obnoveno řízení o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA), v jehož rámci by měla vyplynout negativa, kterými by obyvatelé Malešic trpěli.

O zbudování kontejnerového překladiště v Malešicích usiluje soukromý investor i přes nevoli radnice Prahy 10 a sousedních městských částí. V listopadu má proto mimořádně zasednout Výbor pro životní prostředí a infrastrukturu. „Poradíme na něm občanům, jak se správně vyjádřit k záměru, aby každá z připomínek měla svou váhu a musela být vypořádána, a napomohla tak k zamítnutí projektu,“ říká předseda Výboru Milan Maršálek (VLASTA).

Naráží tím na možnost zaslat připomínky přímo na magistrát hlavního města, který je posuzovatelem záměru, a to nejpozději do 2. prosince, kdy by mělo být ukončeno řízení o posuzování vlivů na životní prostředí. „Řízení EIA je vysoce odbornou procedurou. Věřím, že v ní definitivně prokážeme přemrštěnost a neúnosnost záměru,“ dodává Maršálek.

Problémy napříč spektrem

Malešické překladiště vadí radnici z mnoha důvodů. Na prvním místě je to pochopitelně ekologie. „Podobné průmyslové a tranzitní projekty jsou odstrašujícím případem, který by měl být ve 21. století budován zcela mimo město,“ zdůrazňuje místostarostka pro životní prostředí Jana Komrsková (Piráti).

Místostarosta pro územní rozvoj Martin Valovič (ODS) se pro změnu vyjadřuje k tomu, že by překladiště necitlivě zasáhlo do rozvoje čtvrti. „Máme diametrálně rozdílnou představu o budoucím rozvoji lokality dnešní malešické průmyslové zóny. Projekt by prohloubil dlouholeté, zejména dopravní problémy v této části Prahy a znemožnil by významný rozvojový potenciál lokality i z celopražského měřítka.“

» Přejít na článek Překladiště kontejnerů v Malešicích? „Děkujeme, nechceme,“ vzkazuje vršovická radnice na webu https://www.blesk.cz/.

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011