Hlavní menu:

09.01.2017, autor: iDnes 9.1.2017, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Přemístit překladiště z Malešic o 1,5 km dál nic neřeší, zní z Prahy 14

Stavbu překladiště začaly městské části Praha 9,10, a 14 rozporovat poté, co jim rakouský developer poslal k připomínkování studii v systému EIA, který posuzuje vliv staveb na životní prostředí.

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (36%)
 
Souhlasím (32%)
 
 
Přemístit překladiště z Malešic o 1,5 km dál nic neřeší, zní z Prahy 14

Plánované překladiště kontejnerů v Praze by mohlo namísto v Malešicích vyrůst v Kyjích. S nápadem na toto umístění přišla pražská radní Jana Plamínková. Zatím je to jen teorie, Praha 14 už se opět postavila rázně proti.

Varianta, kterou Plamínková navrhuje, počítá s tím, že překladiště by se v přesunulo z malešicko-strašnické průmyslové zóny na magistrátní pozemky mezi Kyjemi a Jahodnicí. Pro příjezd a odjezd kamionů by sloužila nově vybudovaná komunikace ústící přímo do Štěrboholské radiály.

Podle starosty městské části Radka Vondry to ale není schůdné. „Přemístění kontejnerového terminálu na druhou stranu ulice Průmyslová nic neřeší. A naznačené přímé napojení tohoto areálu na Štěrboholskou radiálu přes řadu soukromých pozemků je čirý nesmysl,“ reagoval Vondra.

Obě lokality od sebe dělí zhruba kilometr a půl.

Už dříve kritizoval množství přijíždějících kamionů v případě stavby terminálu a upozornil na případný dopravní kolaps, který by mohly způsobit.

Plamínková se brání, že jde opravdu jen o variantu, kterou se budou úředníci zabývat v rámci řízení EIA u stavby překladiště. „Je čistě věcí příslušného magistrátního oddělení, zda tento náš návrh zapracují či nikoli,“ reagovala pro iDNES.cz.

Starostovi také vadí, že by se překladiště přesunulo k obytné zástavbě v Jahodnici a v Kyjích a navíc na magistrátní pozemky, na kterých má vzniknout technologický park Horní Lada se zázemím pro vysoké školy, inkubátory a výstavní plochy.

„Já si myslím, že by se EIA měla dělat variantně, a to vždy. U toho návrhu by ale příslušnému územnímu rozhodnutí s největší pravděpodobností musela předcházet změna územního plánu,“ připouští Plamínková.

Především prý požaduje plné posouzení podle příslušného zákona, tedy zpracování podrobnější a obšírnější dokumentace EIA. „Kromě jiných věcí požaduji doplnit koncepční rámec, tedy z čeho vyplývá předpokládaná kapacita překladiště a jaké bude obsluhované území,“ dodala.

Stavbu překladiště začaly městské části Praha 9,10, a 14 rozporovat poté, co jim rakouský developer poslal k připomínkování studii v systému EIA, který posuzuje vliv staveb na životní prostředí.

» Přejít na článek Přemístit překladiště z Malešic o 1,5 km dál nic neřeší, zní z Prahy 14 na webu http://praha.idnes.cz.

Ke stažení: 2016_Navrh_kontejneroveho_terminalu_002a-2.jpg, 63 kB

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011