RCO-CSKD si postupně zvyká ve svém novém působišti
Anketa
Společnost Rail Cargo Operator-CSKD působí od počátku roku na nové adrese. Ke konci loňského roku totiž musela opustit své tradiční působiště v Praze na Žižkově a přestěhovat se do terminálu v mělnickém přístavu. Nejen na stěhování, ale i na plány tohoto operátora kombinované dopravy v letošním roce jsme se zeptali jeho jednatele Gerharda Kratochwila.
„Společnost Rail Cargo Operator-CSKD má za sebou stěhování do mělnického přístavu, protože na Žižkově byl ukončen provoz terminálu. Proč jste si vybrali právě Mělník?“ „Otázka stěhování z oblasti Nákladového nádraží Žižkov byla v posledních letech interně často diskutována z mnoha důvodů. Rozhodli jsme se počátkem minulého roku, že je potřeba hledat alternativní lokalitu pro náš terminál v rámci středočeského regionu. Jako finální řešení byl vybrán areál Českých přístavů v Mělníku. Jako jediný splňoval veškeré předpoklady pro úspěšné fungování terminálu, tedy možnost napojení vlečky na nákladní železniční koridor, kapacitní podmínky plochy, kapacitní předpoklady vlečky a napojení na silniční síť.“„Máte v Mělníku dostatek prostor pro další expanzi, nebo je to jen provizorní řešení a budete hledat místo pro váš vlastní nový terminál?“
„V počáteční fázi fungování terminálu uvažujeme pouze o nezbytné kapacitě pro naše fungování, ta by se měla postupně navyšovat. Terminál Mělník umožňuje naší společnosti fungovat na poli kombinované přepravy několik dalších let. Strategie pro další rozvoj v rámci středočeského regionu se v tomto roce bude rozhodovat v koordinaci s naší mateřskou společností ve Vídni.“
„Jak vůbec hodnotíte loňský rok, jak se vám podařilo vypořádat se s rozsáhlými výlukami na síti SŽDC?“
„Co se výluk týče, nezaznamenali jsme žádné větší komplikace, provoz vlaků byl na dané možnosti plynulý, operativně jsme jednotlivé případy výluk řešili přímo s CD Cargo.“„Chystáte nějaké další investice do terminálu v Brně? Jak jste obecně spokojeni s využíváním tohoto terminálu?“
„Významné investice v příštím roce do terminálu Brno neplánujeme. Terminál dobře funguje ve spolupráci s ČD Cargo a odbavuje jak vlaky s návěsy z Německa, tak s námořními kontejnery ze severoněmeckých přístavů.“
„Vy osobně jste povýšil ve struktuře Rail Cargo Operator, máte na starosti provoz vlaků kombinované přepravy, jak se to dotkne činnosti RCO-CSKD?“
„V loňském roce proběhla reorganizace v rámci Rail Cargo Operator, Rail Cargo Operator-CSKD se stalo matkou Rail Cargo Operator AT. Díky tomu jsem odpovědný i za aktivity Rail Cargo Operator v Rakousku. RCO-CSKD by se tato změna neměla významně dotknout.“
„Jaké jsou obecně podle vás v ČR podmínky pro další rozvoj kombinované dopravy ve srovnání například se sousedními státy?“
„Každý trh má svá specifika, pro nás je nejdůležitější pokračovat v kontinuálním rozvoji v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a v Rakousku.“
» Přejít na článek RCO-CSKD si postupně zvyká ve svém novém působišti na webu http://www.dnoviny.cz/.
Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice
Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.
Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.
- Dokumentace EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice – první část, 4 MB
- Informace o zveřejnění dokumentace EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 189 kB
- Vypořádání podmínek závěru zjišť. řízení ze dne 16.3.2017 MHMP, 4 MB
- Hluková studie EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 4 MB
- Protokol o autorizovaném měření hluku EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 903 kB
- Rozptylová studie EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 184 kB
- Přírodovědný průzkum EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 1 MB
- Vlivy na veřejné zdraví EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 494 kB
- Dopravně inženýrské podklady pro záměr Terminál Malešice, 184 kB
- Vyhodnocení stavby Terminál Malešice z hlediska globálních změn klimatu , 840 kB
- Vyhodnocení vlivu na krajinný ráz EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 1 MB
- Dendrologický průzkum EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 1 MB
- Dokumentace 30.10.2019, 184 kB
- --------------------------------------------------------------------------------------------, 184 kB
- --------------------------------------------------------------------------------------------, 184 kB
- Usnesení Rady MČ P14 č. 14/RMČ/2017 - Vyjádření MČ P14 k ornámení dle přílohy č. 4 zákona č.100/2001 Sb. o posuzování vlivů na ŽP záměru "Terminál Malešice". (9.1.2017), 296 kB
- Vyjádření MČ Praha 14 k Oznámení záměru „Terminál Malešice“ o zahájení zjišťovacího řízení o vlivu na životní prostředí/EIA (9.1.2017), 2 MB
- Vyjádření KOK k dokumentaci pro záměr „Terminál Malešice“ (3.1.2017), 199 kB
- Usnesení Rady městské části Praha 9 č. 1/2017 ze dne 3.1.2017 k záměru "Terminál Malešice", 37 kB
- Stanovisko společnosti České přístavy a. s. k naplňování podmínek a platnosti EIA - Mělnická radnice (zpravodaj rady města) 7-8-2016, 472 kB
- Vyjádření města Mělníka k situaci v Českých přístavech - Mělnická radnice (zpravodaj rady města) 7-8-2016, 635 kB
- Oznámení záměru PHA1037 o zahájení zjišťovacího řízení záměru „Terminál Malešice“ ., 322 kB
- Změna územního plánu Z1891 Rozšíření plochy překladiště v Malešicích, 1 MB
- Závěr zjišťovacího řízení PHA259 Kontejnerové překladiště Praha - Malešice (13.2.2007), 1 MB
- Ukončení oznámení záměru PHA212 "Kontejnerové překladiště Praha - Malešice" (10.10.2006), 114 kB
Kontejnerový terminál Malešice
Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.
Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.
Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.
Diskuzní fórum
Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.