TZ 3/2017 – Přesun kontejnerového překladiště do Kyjí Praha 14 rezolutně odmítá
Anketa
Praha, 9. ledna 2017 - V případě hojně diskutovaného kontejnerového překladiště, které rakouský developer plánuje postavit v Malešicích, hlavní město Praha navrhuje posoudit přesun záměru do Kyjí – konkrétně na magistrátní pozemky mezi Kyjemi a Jahodnicí, na nichž se plánuje výstavba technologického parku. Praha 14 takové řešení rezolutně odmítá.
„Požadujeme zpracovat variantu s umístěním terminálu v k. ú. Kyje, jižně od ul. Objízdná, podél existující zástavby, tj. cca 1 400 metrů východním směrem od polohy navržené v oznámení. Pro příjezd a odjezd kamionů by sloužila nově vybudovaná komunikace ústící přímo do Štěrboholské radiály,“ stojí ve stanovisku hlavního města podepsaném radní RNDr. Janou Plamínkovou, jehož interpretace se minulý týden objevila v médiích.
Důvodů, proč radnice Prahy 14 s takovým návrhem nesouhlasí, je hned několik. „Připomínky všech městských částí, tedy Prahy 14, 10 a 9, které jsou v těchto dnech ve snaze zastavit realizaci záměru překladiště v Malešicích zasílány na magistrát, reagují na hrozbu zvýšené dopravní zátěže. Přemístění terminálu na druhou stranu ulice Průmyslová nic neřeší. Naznačené přímé napojení na Štěrboholskou radiálu přes řadu soukromých pozemků je čirý nesmysl,“ upozorňuje starosta Prahy 14 Mgr. Radek Vondra.
Dále mu vadí, že městem navrhované umístění posouvá překladiště k obytné zástavbě Jahodnice (200 metrů) a Kyjí (400 metrů), což by představovalo nepřijatelnou zátěž pro obyvatele městské části. „Pokud toto paní radní vůbec zvažuje, tak se úplně minula se svým gesčním zaměřením na magistrátu. Mimo jiné má mít na starosti, a tedy i na srdci ochranu životního prostředí Pražanů. V tomto případě to ale vypadá, že se snaží o úplný opak,“ dodává starosta Vondra.
V neposlední řadě pak Praha 14 poukazuje na fakt, že návrh hlavního města situuje překladiště na magistrátní pozemky, kde měl vzniknout již zpracovaný magistrátní projekt na technologický park Horní Lada se zázemím pro vysoké školy, inkubátory a specifické výstavní plochy. „Projekt měl již dokonce hotovou studii o vlivu stavby na životní prostředí – zkráceně EIA. Zkrátka je to tak, že pravá ruka neví, co dělá levá. Pevně věřím, že si hlavní město uvědomí možné důsledky přesunu překladiště do Kyjí a že nebude pokračovat ani v úvahách o takovém řešení,“ říká starosta Vondra.
» Přejít na článek TZ 3/2017 – Přesun kontejnerového překladiště do Kyjí Praha 14 rezolutně odmítá na webu https://www.praha14.cz.
Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice
Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.
Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.
- Dokumentace EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice – první část, 4 MB
- Informace o zveřejnění dokumentace EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 189 kB
- Vypořádání podmínek závěru zjišť. řízení ze dne 16.3.2017 MHMP, 4 MB
- Hluková studie EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 4 MB
- Protokol o autorizovaném měření hluku EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 903 kB
- Rozptylová studie EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 184 kB
- Přírodovědný průzkum EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 1 MB
- Vlivy na veřejné zdraví EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 494 kB
- Dopravně inženýrské podklady pro záměr Terminál Malešice, 184 kB
- Vyhodnocení stavby Terminál Malešice z hlediska globálních změn klimatu , 840 kB
- Vyhodnocení vlivu na krajinný ráz EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 1 MB
- Dendrologický průzkum EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 1 MB
- Dokumentace 30.10.2019, 184 kB
- --------------------------------------------------------------------------------------------, 184 kB
- --------------------------------------------------------------------------------------------, 184 kB
- Usnesení Rady MČ P14 č. 14/RMČ/2017 - Vyjádření MČ P14 k ornámení dle přílohy č. 4 zákona č.100/2001 Sb. o posuzování vlivů na ŽP záměru "Terminál Malešice". (9.1.2017), 296 kB
- Vyjádření MČ Praha 14 k Oznámení záměru „Terminál Malešice“ o zahájení zjišťovacího řízení o vlivu na životní prostředí/EIA (9.1.2017), 2 MB
- Vyjádření KOK k dokumentaci pro záměr „Terminál Malešice“ (3.1.2017), 199 kB
- Usnesení Rady městské části Praha 9 č. 1/2017 ze dne 3.1.2017 k záměru "Terminál Malešice", 37 kB
- Stanovisko společnosti České přístavy a. s. k naplňování podmínek a platnosti EIA - Mělnická radnice (zpravodaj rady města) 7-8-2016, 472 kB
- Vyjádření města Mělníka k situaci v Českých přístavech - Mělnická radnice (zpravodaj rady města) 7-8-2016, 635 kB
- Oznámení záměru PHA1037 o zahájení zjišťovacího řízení záměru „Terminál Malešice“ ., 322 kB
- Změna územního plánu Z1891 Rozšíření plochy překladiště v Malešicích, 1 MB
- Závěr zjišťovacího řízení PHA259 Kontejnerové překladiště Praha - Malešice (13.2.2007), 1 MB
- Ukončení oznámení záměru PHA212 "Kontejnerové překladiště Praha - Malešice" (10.10.2006), 114 kB
Kontejnerový terminál Malešice
Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.
Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.
Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.
Diskuzní fórum
Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.