Hlavní menu:

V KD Barikádníků bude veřejně projednána studie EIA k záměru Terminál Malešice

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (35%)
 
Souhlasím (32%)
 
 
V KD Barikádníků bude veřejně projednána studie EIA k záměru Terminál Malešice

Ve čtvrtek 9. ledna bude od 16 hodin veřejně projednána dokumentace k posouzení vlivů na životní prostředí (studie EIA) u záměru Terminál Malešice. Termín stanovil pražský magistrát, projednání proběhne v Kulturním domě Barikádníků.

Zákonným důvodem projednání je velký počet odůvodněných nesouhlasných připomínek veřejnosti. Ve strašnickém KD Barikádníků mohou dle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí uplatnit své poslední námitky dotčené orgány státní správy, dotčené územně samosprávné celky, občané a další soukromé subjekty a vlastníci okolních pozemků a tzv. dotčená veřejnost, kterou jsou spolky, zejména působící v oblasti životního prostředí.

Následně magistrát rozhodne, zda záměr zamítne či vrátí k přepracování oznamovateli, kterým je soukromý investor. Nebo záměr povolí a stanoví podmínky pro další standardní navazující řízení (územní, stavební povolení atd.).

MČ Praha 10 s kontejnerovým překladištěm v Malešicích dlouhodobě nesouhlasí, což také zohlednila ve svých připomínkách, které magistrátu odeslala. Své námitky rovněž sdělí na veřejném projednání. Do procesu posuzování se zapojil značný počet občanů (více než 150 podání veřejnosti), kterým Praha 10 poskytla metodickou pomoc pro podání námitek.

VEŘEJNÉ PROJEDNÁNÍ EIA Terminál Malešice

TERMÍN: 9. 1. 2020, 16:00

MÍSTO KONÁNÍ: Kulturní dům Barikádníků

DOPRAVNÍ SPOJENÍ MHD: Metro A „Strašnická“; tramvajové linky 7, 26; BUS linky 154, 188

DOTČENÉ OBCE: MČ Praha 10, MČ Praha 9, MČ Praha 14, Hlavní město Praha (samospráva)

KDO SE MŮŽE ÚČASTNIT: jednání je veřejné, v diskuzi mohou také vystoupit občané, zástupci spolků

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011