Hlavní menu:

28.03.2017, autor: Deník Metro Filip Jaroševský, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Železniční kontejnery se v pražských Malešicích překládat nebudou

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (54%)
 
Souhlasím (20%)
 
 

Ovzduší plné prachu, hluk a­ stovky projíždějících náklaďáků. Tak vypadala noční můra místních z desáté městské části, kde mělo vzniknout kontejnerové překladiště. Nyní se ale zdá, že si mohou oddechnout.

Podle radního desáté městské části Bohumila Zoufalíka bude totiž projekt muset projít podrobnějším zkoumáním vlivu na životní prostředí.

„Magistrát svým rozhodnutím v podstatě uznal, že naše připomínky jsou závažné a že je třeba se plánovanému projektu věnovat víc. Je to pro nás dobrá zpráva. Znamená to, že se překladiště zatím stavět nebude a existuje šance, že se nám projekt podaří zastavit úplně,“ říká radní Zoufalík.

Posudek EIA zpracovaný investorem obdržela Praha 10 koncem minulého roku. Proti záměru se během následujícího měsíce spojili nejen zastupitelé Prahy 10, ale také Prahy 9 a 14. Záměr vybudovat v ­Malešicích obří překladiště, kde by se z vlaků nakládaly kontejnery na kamiony, přitom dotčené radnice kritizovaly už při připomínkování návrhů Metropolitního plánu. Záměr zbudovat ho na desítce ale v návrzích pokaždé zůstal. V minulosti se diskutovalo také o umístění překladiště v nedalekých Kyjích.

Stovky kamionů

Pokud by železniční překladiště v Malešicích skutečně vzniklo, oblastí by každý den projely stovky kamionů.

Na překladišti by navíc každý den projížděly dlouhé nákladní soupravy, hlavně mezi šestou a dvaadvacátou hodinou. To přiznal i developer v dokumentaci projektu. Podle čtenáře Martina Pavelečky nemá překladiště firmy Rail Cargo navíc vůbec sloužit metropoli.

» Přejít na článek Železniční kontejnery se v pražských Malešicích překládat nebudou na webu http://www.metro.cz/.

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011