Železniční překladiště v Malešicích vadí už třem městským částem: Praze 9, 10 a 14
Anketa
Plánované železniční překladiště v Malešicích, které má nahradit to stávající na Žižkově, získává stále více odpůrců. Už v minulosti proti průmyslové stavbě vystupovala Městská část Praha 10, teď se k ní přidaly také Praha 9 a Praha 14. Úřadům vadí hlavně hrozba navýšení dopravy a zničení potenciálu rozvoje v této oblasti.
Plánované železniční překladiště v Malešicích, které má nahradit to stávající na Žižkově, získává stále více odpůrců. Už v minulosti proti průmyslové stavbě vystupovala Městská část Praha 10, teď se k ní přidaly také Praha 9 a Praha 14. Úřadům vadí hlavně hrozba navýšení dopravy a zničení potenciálu rozvoje v této oblasti.
Železniční překladiště v Malešicích má do budoucna nahradit stejné služby v nákladovém nádraží Žižkov. Záměr stavby zveřejnila firma Rail Cargo Terminal Praha v systému EIA, který posuzuje vliv staveb na životní prostředí. Na místě se předpokládá pohyb dvou až tří vlakových souprav a 110 kamionů denně.
Městské části Praha 9, Praha 10 a Praha 14 ve stejném duchu uveřejnily negativní stanovisko k posudku vlivu na životní prostředí této plánované stavby. Praha 10 už v minulosti prohlásila, že oblast by se místo průmyslové zóny měla stát novou obytnou městskou čtvrtí.
Praze 9 podle vyjádření vadí navýšení provozu, které by se po otevření překladiště dalo očekávat.
„Křižovatka Kbelská - Průmyslová a Poděbradská je nejvytíženější úrovňová křižovatka v Praze, kde projede denně více než 70 000 vozidel. Plánovat projekt takové rozsahu bez zajištění dostatečných kapacit z hlediska infrastruktury je nepřijatelné,“ uvedl k tématu radní Prahy 9 pro dopravu a životní prostředí Tomáš Holeček (ODS).
Městská část Praha 14 se přidala ke kritice plánovaného překladiště tím, že vybudování této průmyslové zóny by znamenalo zničení potenciálu rozvoje celé této části metropole. Plány překladiště v Malešicích uvádějí rozlohu 80 000 metrů čtverečních, přítomnost dvou jeřábů na manipulaci s kontejnery a obslužnost šesti kolejí s umístěním pro 900 kontejnerů. Průmyslový obr má stát nedaleko spalovny, stavba by měla začít roku 2019.
» Přejít na článek Železniční překladiště v Malešicích vadí už třem městským částem: Praze 9, 10 a 14 na webu http://www.blesk.cz.
Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice
Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.
Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.
- Dokumentace EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice – první část, 4 MB
- Informace o zveřejnění dokumentace EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 189 kB
- Vypořádání podmínek závěru zjišť. řízení ze dne 16.3.2017 MHMP, 4 MB
- Hluková studie EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 4 MB
- Protokol o autorizovaném měření hluku EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 903 kB
- Rozptylová studie EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 184 kB
- Přírodovědný průzkum EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 1 MB
- Vlivy na veřejné zdraví EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 494 kB
- Dopravně inženýrské podklady pro záměr Terminál Malešice, 184 kB
- Vyhodnocení stavby Terminál Malešice z hlediska globálních změn klimatu , 840 kB
- Vyhodnocení vlivu na krajinný ráz EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 1 MB
- Dendrologický průzkum EIA PHA1037 – Kontejnerový terminál Malešice , 1 MB
- Dokumentace 30.10.2019, 184 kB
- --------------------------------------------------------------------------------------------, 184 kB
- --------------------------------------------------------------------------------------------, 184 kB
- Usnesení Rady MČ P14 č. 14/RMČ/2017 - Vyjádření MČ P14 k ornámení dle přílohy č. 4 zákona č.100/2001 Sb. o posuzování vlivů na ŽP záměru "Terminál Malešice". (9.1.2017), 296 kB
- Vyjádření MČ Praha 14 k Oznámení záměru „Terminál Malešice“ o zahájení zjišťovacího řízení o vlivu na životní prostředí/EIA (9.1.2017), 2 MB
- Vyjádření KOK k dokumentaci pro záměr „Terminál Malešice“ (3.1.2017), 199 kB
- Usnesení Rady městské části Praha 9 č. 1/2017 ze dne 3.1.2017 k záměru "Terminál Malešice", 37 kB
- Stanovisko společnosti České přístavy a. s. k naplňování podmínek a platnosti EIA - Mělnická radnice (zpravodaj rady města) 7-8-2016, 472 kB
- Vyjádření města Mělníka k situaci v Českých přístavech - Mělnická radnice (zpravodaj rady města) 7-8-2016, 635 kB
- Oznámení záměru PHA1037 o zahájení zjišťovacího řízení záměru „Terminál Malešice“ ., 322 kB
- Změna územního plánu Z1891 Rozšíření plochy překladiště v Malešicích, 1 MB
- Závěr zjišťovacího řízení PHA259 Kontejnerové překladiště Praha - Malešice (13.2.2007), 1 MB
- Ukončení oznámení záměru PHA212 "Kontejnerové překladiště Praha - Malešice" (10.10.2006), 114 kB
Kontejnerový terminál Malešice
Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.
Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.
Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.
Diskuzní fórum
Pokud Praha chce využít železnice a pokud chce snížit exhalace a nejezdit kamiony zbytečně přes město, má logiku vybudovat druhé překladiště někde na západ od Prahy, zase u vnějšího okruhu, poblíž železnice na Kladno nebo na Plzeň.......
Tak hovoří logika, ale kam s logikou na dnešní osazenstvo magistrátu........
Kontejnerový terminál METRANS v Uhříněvsi to po vybudování nového kontejnerového terminálu v České Třebové zvládá bez problémů.