404 Not found
Metropolitní plán Prahy - postup
- 30. 6. 2022 Poslední den pro podání stanovisek, připomínek a námitek
- 30. 5. 2022 a 23.6.2022 Veřejné projednání
- 26. 4. 2022 Zveřejnění upraveného návrhu Metropolitního plánu
27. 7. 2018 Poslední den pro podání připomínek k MPP pořizovateli MPP (ÚZR MHMP)
16. 4. 2018 Zveřejnění návrhu Územního plánu hl. m. Prahy - Metropolitního plánu
(87 článků)
V roce 2008 skladovací prostory převedeny do nového distribučního centra, o rozloze 10 000 m2, v logistickém parku VGP v Horních Počernicích.
Rok 2009-2011 probíhá postupné navýšení výrobní kapacity (výměna stávající PET linky) a instalace nové linky. Stávající výrobní kapacita 653 058 t/rok měla být postupně navýšena až na 1 057 450 t/rok.
Rok 2012 - záměr rozšířit závod o nové distribuční centrum - hala o rozměrech cca 150 x 115 m a výšce cca 36 m, do které by se přesunul sklad z logistického parku VGP v Horních Počernicích.
Rok 2019 - nový záměr rozšířit závod o nové distribuční centrum - hala o rozměrech cca 100 x 70 m a výšce cca 20 m, do které by se přesunul sklad z logistického parku VGP v Horních Počernicích.
(57 článků)
V platném územním plánu plochy okolo Budovatelské ulice mají uvedeny kódy B nebo C, což znamená „rozvolněnou zástavbu“ – tj. rodinné domky (B), a „nízkopodlažní zástavbu“ (C). Společnost EKOSPOL a. s., která v této oblasti začalo působit jako developer postupně tento územní plán mění a přizpůsobuje si ho pro své podnikatelské záměry a radnice Prahy 14 je v tomto směru velice vstřícná. Vždy pro jednotlivé etapy výstavby povolí nějakou tu změnu, úpravu směrné části územního plánu nebo výjimku. Vše se děje klasickou „salámovou metodou“, kdy každá etapa je z hlediska vlivů na životní prostředí a úprav směrné části územního plánu (změnu charakteru zástavby a navýšení počtu bytů) řešena smostatně, to znamená s konstatování minimálního vlivu na dopravu, životní prostředí, stávající zástavbu apod. Radnice je kupována smlouvou o spolupráci a výsledkem značně navýšeného počtu bytů je darovací smlouva příspěvku na dobudování infrastruktury a řešení vzniklých problémů. Kdo z toho má výrazně vyšší zisk a výhodu je celkem jasné.
(51 článků)
Vážení spoluobčané a příznivci KOK i životního prostředí, rádi bychom Vám poděkovali za Váš zájem a přízeň v roce 2017. Celý výbor KOK Vám přeje příjemné svátky, abyste si užili své nejbližší a třeba abyste měli i sami čas se na chvilku zastavit a říci si, jak jste daleko s realizací svého životního snu.
Těšíme se na Váš zájem a na Vaši podporu i v roce 2018.
Občanské sdružení Kyjský občanský Klub
(6 článků)
Navrhovaná budova se nachází v klínu mezi komunikacemi Poděbradská a Kolbenova v Praze 9 Lehovci. Administrativní objekt bude mít 8 nadzemních podlaží a 3 podlaží podzemní.
Prodejní centrum je dvoupodlažní, půdorysné rozměry přízemí jsou 47,2 x 37,2 m, rozměry částečného 2NP 7,8 x 9,2 m.
Na pozemcích bývalo dříve zařízení staveniště při výstavbě metra, později autobazar. Ve východním cípu pozemku p.č. 1288/2, se nachází ventilační objekt metra - "komín" vysoký 23,7 m, který je napojen podzemní šachtou na objekty metra.
(9 článků)
Cílem je navrhnout koncepci a vybudovat 300 ha centrálního parku městské části, který je součástí největšího českého přírodního parku Klánovice – Čihadla. Současně je také klíčovým prvkem zeleného pásu táhnoucího se do centra města až k Vítkovu. Je zde proto třeba jak silný koncept, tak mnohostranné využití pro nejrůznější sportovní aktivity a rovněž pro chvíle odpočinku a relaxace v klidu přírody pro sousedící obytné oblasti i celé město.
Rozkládá se na území více městských částí (Horní Počernice, Dolní Počernice, Černý Most, Hostovice). Již proběhlo posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) a bude zahájena etapa 0001.
(32 článků)
Obytný soubor Rajská zahrada - Čihadla I je umístěn od nároží Ocelkovy ulice a budoucího pokračování ulice Generála Janouška přes Ocelkovu ulici směrem na západ k přírodnímu parku Klánovice - Čihadla.
Bytový areál Čihadla II je umístěn na rohu ulic Arnošta Valenty a Generála Janouška.
Další informace viz také www stránka Výstavba v Praze 14 ÚMČ Praha 14.
(20 článků)
Dnes, v době velkého znečištění životního prostředí, jsou stromy stále důležitější. Ostrůvky zeleně v umělém prostředí našich měst a obcí mají mnoho nenahraditelných funkcí. Stromy příznivě ovlivňují složení vzduchu - vytvářejí kyslík a spotřebovávají oxid uhličitý. Chraňte stromy ve svém okolí. Pokácet strom motorovou pilou trvá několik minut. Jak dlouho však trvalo, než vyrostl a jak dlouho bude trvat, než za něj vyroste náhrada.
Podívejte se například na duby letní ve Farské ulici, které jsou zařazeny mezi chráněné stromy.(23 článků)
EIA (Environmental Impact Assessment) - posuzování vlivů připravovaných staveb, jejich změn a změn v jejich užívání, činností, technologií a výrobků na životní prostředí.
Základním významem procedury posuzování vlivů na životní prostředí je zjistit, popsat a komplexně vyhodnotit předpokládané vlivy připravovaných záměrů (staveb, činností a technologií) a formulovat tak opatření ke zmírnění negativních vlivů na životní prostředí a tím i zakotvení politiky ochrany životního prostředí do rozhodovacího procesu.
Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů), ve znění zákona č. 93/2004 Sb.
- Zveřejňování informací o posuzovaných záměrech v Praze
- Zveřejnění informací o posuzovaných záměrech v ČR
(95 článků)
Postup zpracování změn
- 26.11.2009 zastupitelstvo Prahy hlasuje o změně Z 1000 starého UP
- do konce 2009 projednaní návrhu II. vlny celoměstsky významných změn ve výborech zastupitelstva Prahy; zahájení řízení o návrhu změny 06 starého UP
- únor 2010 pravděpodobně veřejné projednání návrhu změn 07 starého UP
(66 článků)
Nová komunikace má za cíl redukovat prognózovaný nárůst intenzity dopravy v uliční síti obytné zástavby Kyjí - Hutí po zprovoznění mimoúrovňové křižovatky Vysočanské radiály s ulicí Lipnickou, a to svedením zbytného zatížení na touto stavbou vybudované komunikační spojení o délce cca 1,1 km s nutností vybudování jednoho drážního mostu na trati ČD Praha - Lysá nad Labem. Stavba má vydáno platné rozhodnutí o umístění stavby komunikace Lipnická – Ocelkova (stavba č. 0211).
(3 články)
Komunikace spojující komunikace Budovatelská a Mladoboleslavská (Stavba č. 7552) má být vybudována v souvislosti s Vysočanskou radiálou z důvodu zachování úrovně životního prostředí v těchto městských částech Satalice a Kbely po zprovoznění Vysočanské radiály v úseku Novopacká - Kbelská. Stavba představuje 2,2 km dlouhou dvoupruhovou komunikaci s jednou úrovňovou křižovatkou (s ul. Mladoboleslavskou) a s tunelem délky 100 m v prostoru letiště Kbely (vykřížení s předpolím vzletové a přistávací dráhy letiště).Komunikace dle územního plánu vychází z Budovatelské proti severnímu zapojení větví MÚK Lipnická na Vysočanské radiále, obchází severovýchodní okraj letiště Kbely a končí křižovatkou na Mladoboleslavské naproti zaústění připravované komunikace Toužimská.
V současné době byl již vydán závěr zjišťovacího řízení s tím, že záměr stavby nebude posuzován podle zák. č. 100/2001 Sb. § 7 o posuzování vlivu na životní prostředí. Dále pokračují práce na podání žádosti o vydání územního rozhodnutí. Předmětem návrhu rozpočtu na rok 2009 jsou náklady na další část přípravné projektové dokumentace stavby, výkupy pozemků a zahájení realizace.
(1 článek)
Výstavba Vysočanské radiály je v první etapě plánována v úseku Průmyslový polokruh - Pražský okruh R1 v délce 5,6 km. Výhledově se uvažuje o dostavbě od Průmyslového polookruhu přes Vysočany (severně od železniční trati Praha - Nymburk) až k Městskému okruhu (křížení ulic Čuprova se Sokolovskou), celková délka 10 km.
Radiála začíná na mimoúrovňové křižovatce rychlostních silnic R10 (rychlostní silnice Praha - Mladá Boleslav - Turnov) s R1 (silniční okruh kolem Prahy). Mostem překonává železniční trať Praha - Neratovice. Odtud povede mezi Satalicemi a Černým Mostem k mimoúrovňové křižovatce s ulicí Lipnickou, která spojuje Kyje se Satalicemi. Potom dále pokračuje jižně od letiště Kbely a pokračuje severně od Hloubětína k Průmyslovému polookruhu (ulice Kbelská), kde končí na mimoúrovňové křižovatce.
Zprovoznění radiály umožní snížit na dnes silně dopravně zatíženou ulici Chlumeckou, Kolbenovu a Poděbradskou (ulice jsou v kontaktu s obytnou zástavbou) tranzitní dopravu a vytvořit rovněž předpoklady pro regulační opatření k omezení průjezdu těžké tranzitní nákladové dopravy po Průmyslovém polookruhu územím Hloubětína. Ttato doprava by pak mohla být vedena objízdnou trasou tvořenou Štěrboholskou radiálou - silničním okruhem - Vysočanskou radiálou.
Tato stavba spolu s částí Průmyslového polookruhu má v uvedené oblasti dočasně nahrazovat chybějící část Pražského okruhu R1. Celkové předpokládané náklady stavby činily 2,616 miliardy Kč, ale vzhledem k délce stavby od roku 2006 do konce roku 2011 budou jistě tyto náklady překročeny.
(29 článků)
Podle Zákona č.353/1999 Sb., o prevenci závažných havárií způsobených vybranými nebezpečnými chemickými látkami, jsou společnosti Český Plyn k.s. a LINDE TECHNOPLYN, a.s. - Výrobní centrum Prah, které jsou umístěny na teritoriu Prahy 14, zařazeny do skupiny B, z čehož provozovatelům vyplývají tyto povinnosti:
* zpracovat bezpečnostní zprávu,
* zpracovat vnitřní havarijní plán,
* vypracovat písemné podklady pro stanovení zóny havarijního plánování,
* zpracovat písemné podklady pro vypracování vnějšího havarijního plánu,
* zpracovat plán fyzické ochrany objektu.
(18 článků)
Obsah
* Užitečné návody a dokumenty
* Dokumenty občanského sdružení Kyjský občanský klub
* Články v listech Prahy 14
* Články v tisku
* Úřad městské části Praha 14
* Magistrát hlavního města Praha
* Evropská unie
(11 článků)
Odkazy na www stránky a informace zveřejňované úřady a státní správou.
(19 článků)
Odkazy na www stránky OS a organizací s informacemi o životním prostředí.
(11 článků)
Odkazy na zajímavé články na které jsme upozorňovali na hlavní stránce našeho serveru. Tyto články mají i po delší době svou trvalou informační hodnotu a proto jsou tyto odkazy archivovány v této sekci.
(150 článků)
Články a zveřejněné texty které vytvořili, nebo se na nich podíleli OS spolupracující na obsahu tohoto webu.
Jméno obce Kyje (dříve Keje) je doloženo již k roku 1052. Jméno obce je odvozeno od starého osobního jména Kyj - "ves Kyjovy rodiny". V tomto období ves patřila pražskému arcibiskupství, ale jeden manský dvůr patřil s tvrzí patřil Ježíškovi z Kyj. Kostel sv. Bartoloměje v Kyjích je pak po staletí typickou dominantou této prastaré zemědělské osady.
Kostel sv. Bartoloměje v Kyjích byl založen pražským biskupem Janem II. v roce 1226 - 1236. Kostel sv. Bartoloměje v Kyjích je nejstarší stavbou celé Prahy 14. Kyjský kostel se dochoval v podstatě v původní podobě, byl vytvořen z pískovcového kvádříkového zdiva se čtvercovým chórem, obdélníkovou lodí a tribunou v mohutné hranolové západní věži. Kostel má pevnostní charakter, velmi úzká okna a pravděpodobně sloužil také k obraně a ochraně obyvatel z nejbližšího okolí. Je to architektonicky velmi cenná stavba, jejíž vyobrazení nechybí v žádné literatuře, pojednávající o románské sakrální architektuře. Kostel sv. Bartoloměje v Kyjích na Krčínově náměstí byl zapsán do státního seznamu památek 31.12.1966 (č. rejstříku 40820/1-1703). Fara kostela na Krčínově náměstí byla zapsána do státního seznamu 31.12.1966 (č. rejstříku 40821/1-1704).
V průběhu staletí pak jednotlivé části vsi patřily různým majitelům. V roce 1588 patřily Kyje zulským ze Záp, ale po bělohorské bitvě jim byly zkonfiskovány a po čase je odkoupil kníže Karel Eusebius Lichtenštejn a připojil je ke svému uhříněveskému panství.
V roce 1812 vznikla na protějším břehu Kyjského rybníka osada Aloisov, která je pojmenována podle knížete Aloise z Lichtenštejna.
Až do roku 1923 se vedle úředního názvu Kyje používal po staletí vžitý název Keje. V tomto období postupně vznikaly další skupiny rodinných domků v oblasti Hutí (severně od Poděbradské ulice), Rajské zahrady (mezi Poděbradskou ulicí a železnicí na Turnov a Poděbrady), Nad rybníkem, jižně od jádra obce Masarykova čtvrť (dnes Jiráskova čtvrť) a legionářská kolonie domků Na Jahodnice.
Kyje byly s Hostovicemi připojeny k Praze 1.1.1968. Nadále však v Kyjích funguje místní národní výbor. Po výstavbě sídliště Lehovec (budovaného od 1972) a sídliště Černý Most I (budovaného od 1976) a zahájení výstavby sídliště Černý Most II vnikl od 1.1.1988 nové katastrální území Černý Most spravované ONV Praha 9. V roce 1994 pak spojením Kyjí, Hloubětín a Černého Mostu vznikla nová městská část - Praha 14.
(4 články)
První obecní časopis s názvem Kyjský zpravodaj vyšel v listopadu 1962. Městská část Praha 14 ještě neexistovala a obec Kyje byla samostatnou obcí na okraji Prahy. Je to takový předchůdce dnešních Listů Prahy 14.
Vycházel obvykle měsíčně a jeho cena byla 0,50 Kč. Všechna vydaná a zveřejněná čísla jsou samozřejmě poplatná době svého vzniku a tehdejším možnostem tisku a distribuce.
(7 článků)
Vyberte si z našeho seznamu tipů na výlet po Praze 14 nebo do jiných zákoutí Prahy nebo jejího okolí.
(6 článků)
Sdružení Kyjský občanský klub je dobrovolným nevládním a neziskovým sdružením občanů, jejichž hlavním posláním je především ochrana přírody a krajiny a dále pak památkových objektů v lokalitě Praze 14. Hlavním posláním sdružení je ochrana přírody a krajiny.Dalšími cíly jsou:ochrana životního prostředí a veřejného zdraví, zejména v urbanizovaných oblastech, tvorba prostředí bezpečného z hlediska dopravy, především pěší a cyklistické, Kyjský, ochrana památek, kulturních hodnot a krajinného rázu urbanizované i neurbanizované krajiny a přispívat k rozvoji spolupráce mezi občany, občanskými sdruženími, odborníky, samosprávou a státní správou usilujícími o výše uvedené cíle. Občanský Klub byl založen 9.1.2002.
(13 článků)
Oproti původně schváleným 22mil. stála rekonstrukce přes 60mil. Kč. Vybavený nový pension se 45ti lůžky a restaurace pro 35 osob pronajaty za 29tis/měs. soukromé firmě. Parkoviště s pouhými 16ti místy na celkovou kapacitu objektu 250 návštěvníků. Slibovaná tělocvična pro ZŠ Šimanovská nebyla realizována. Co získali občané Prahy 14?
(49 článků)
Současný objekt je rozšířen o obchodní, skladové plochy a plochy pro parkování. Předpokládá se zvýšení počtu návštěvníků využívajících automobilovou dopravu z 2300 za den (oboustranný pojezd osobních automobilů 4600) na 3200 za den (oboustranný pojezd 6400 osobních automobilů/den) v denní době.
(12 článků)
Golfové hřiště je umístěno na pronajatých pozemcích magistrátu a obchodní model je založen na uložení odpadů - vytěžených hornin z dopravních staveb. Jednalo se o přesun 1,5 milionů kubických hornin, které jsou překryty ornicí. Na duben – květen 2011 plánuje GOLF CLUB BLACK BRIDGE provoz kompletně celého areálu - druhého 18-ti jamkového hřiště v Praze.
(42 článků)
Pozemenk o ploše 576 m2 investor navrhl rozdělit na dva, na kterých jsou umístěny dva velikostně předimenzované rodinné domky o třech nadzemních podlažích. Pozemek má přímý kontakt s veřejnou zelení - alej vzrostlých stromů podél pěší stezky z Novozámecké ulice k železniční zastávce - která je ohrožena.
(6 článků)
Zásadním problémem je, že celé území mezi ulicí Kolbenovou, Kbelskou, Zálužskou a tratí ČD patří mezi rozvojové území a vyžaduje zpracování prostorového uspořádání zastavovací studií s návrhem širších vztahů k okolí, řešením dopravní obsluhy a napojení na inženýrské sítě. Celá koncepce by měla být řešena s ohledem na hloubětínský hřbitov, variantní uspořádání mimoúrovňové křižovatky Kbelská x Kolbenova (urbanistická studie VRU Vysočany). Navrhovaný vjezd do areálu Lidl je 120 m od křižovatky Kolbenova x Zálužská (minimální normou stanovená vzdálenost je 150 m). Nová křižovatka by znamenala nežádoucí snížení plynulosti dopravy této nejzatíženější komunikace a zvýšení hluku a ostatních emisí.
Další informace viz také www stránka Výstavba v Praze 14 ÚMČ Praha 14.
Celá tato kauza má následující historii:
(23 článků)